Hyggen og den gode stemning var i højsædet de første år jeg kørte, og jeg befandt mig rigtigt godt blandt alle 65 kørerne, der var en afslappet stemning, og jeg glædede mig hver gang jeg skulle ud at køre - og til at være sammen med alle de dejlige mennesker jeg mødte igennem årene. Tingene har ændret sig og for mig er det anderledes nu. Måske har jeg bare mistet gejsten, eller er klassen bare blevet "overtaget" af andre typer?
Hvorom alting er så tror jeg tiden for mig er inde til at lægge min fokus et andet sted. Jeg har altid drømt om at prøve at spille golf, og jeg kunne også godt tænke mig at eje en sejlbåd, ligesom en længere tur sydpå i min MG er højt på ønskelisten.
Og jeg må også erkende at min netop overståede skønne tur til Gran Canaria trækker lidt...
Jeg HAR konstateret at min gamle slidte krop har bedst af temperaturer over 20 grader celsius ;)
Alt i alt, så har jeg besluttet at endelig at sælge min MG Midget historiske racerbil. Jeg har prøvet i det små før, men uden det store held. Synes jo ellers jeg har en god og attraktiv bil der har bevist sit værd, men hvis jeg er den eneste der synes det hjælper det jo ikke noget.....
Så derfor bliver den nu sandsynligvis lavet om til en gadebil, og så vil jeg sælge alle de attraktive speciel dele til dem der nu kan bruge dem. Ærgerligt når jeg nu har brugt en del år på at optimere bilen, men økonomisk er det nok en bedre ide at skille den af. Men det er bestemt ikke det jeg har lyst til - og jeg synes det er ærgerligt at denne ægte historiske bil ikke kommer ud at køre mere race, men jeg kan heller ikke forære den væk, så nu bliver min salgsliste således:
Dunlop Racing CR65 4.5 x 13” dæk –
Nye/ubrugte – monteret på 13 x 5 Minator Minilite fælge i 2013 og
aldrig kørt.
Sælges med fælge for 6500 og for 5000
uden fælge.
4 stk brugte minator fælge 13 x 5”
kan købes for 2000.-
4 stk let brugte DR CR65 4.50 x 13 dæk
på Minilite Gunmetal fælge - 4000.-
Straight Cut Close Ratio gearkasse. Renoveret med nye lejer + syncromesh ringe – 6000.-
Jeg har også en velfungerende SCCR
gearkasse siddende i bilen som kan købes for 5000.-
NYT SCCR gear sæt til Midget/sprite –
NYT! - 3000 .-
Transponder AMB 260 – til konstant 12
volt – Reserveret!
safety tank ca 30 ltr – alu med skum
– (H-B-D) 23x38x38cm - 1000.-
Komplet bur til Midget Mk 1/sprite Mk 2
– bygget efter app K – 2500.-
Letvægts hardtop – 8 kg – til
Midget Mk 1/ Sprite Mk 2 – 1500.-
ny lamineret forrude i ramme – 1500
.-
NYT Sparco Sprint V FIA godkendt sæde –
Nov 2011 dvs 3 år +5 endnu. 1000 kr
500 + 600 punds forfjedre - 500 kr/sæt
Derudover har jeg en fin stabil 1098
FIA motor , 4.88 diff evt med spær, Armstrong originale
justerbare bagerste støddæmpere og et godt karrosseri med HTP
papirer til salg til en seriøs køber....
Hvis jeg skulle have kørt mit sidste baneløb, vil jeg meget gerne sige en speciel tak til min makker igennem alle 8 år - Jakob malermester Nielsen. Han er blevet en rigtig god ven, lige fra den dag på Ring Djursland i 2005 hvor jeg kørte mit første løb og bad Jakob om "lige at gi lidt plads til en hurtigere bil". Jakob har igennem mange år kokkeret og hygget for mig og mit trofaste crew igennem årene. Specielt Jesper Kjær og Morten Thøgersen har været med i mange gange og hygget i Team Midget Racing :)
Tak for hjælpen drenge og i øvrigt tak til alle andre der har været mere eller mindre med :)
Men min gadebil fortsætter under alle omstændigheder i MG Sport mesterskabet hvor hyggen altid er i højsædet. Og jeg vil ind i mellem køre et par sprints i byerne og måske et par track events uden de helt store forpligtigelser....
Bilerne slipper jeg ikke før jeg stiller træskoene :)
Tak for hjælpen drenge og i øvrigt tak til alle andre der har været mere eller mindre med :)
Men min gadebil fortsætter under alle omstændigheder i MG Sport mesterskabet hvor hyggen altid er i højsædet. Og jeg vil ind i mellem køre et par sprints i byerne og måske et par track events uden de helt store forpligtigelser....
Bilerne slipper jeg ikke før jeg stiller træskoene :)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar