lørdag den 15. marts 2014

Der ER gang i værkstedet..

Jeg er klar over at for mange har det været en speciel dag i dag for deres klassiker forsikring er trådt i kraft og så skal veteranen ud og køre - hvis ellers vejret er til det...
Sådan er det ikke her hos mig.  Jeg har helårsforsikring via min Aros forsikring, og jeg har haft stor glæde af både min Metro Vanden Plas og Austin Futura Countryman her i de kolde men saltfrie vintermåneder. For et par uger siden solgte jeg min "nye" Carina, da planen er at køre i klassiker hele sommeren.
Og en stor og vigtig del i det program er jo min B V8 som jo er blevet min nr 1 bil og også den bil jeg håber at besidde mange år frem og helst til den dag min egen benzinpumpe står af... Og så skulle den gerne kunne køre videre i familien hos måske min nevø Anders som i dag var med ude og hente V8´eren på fjernlageret ude på landet...
Men det er en god følelse at ha den dejlige bil hjemme på matriklen igen, og allerede i morgen skal den på en større tur....
Bl.a. skal denne fine bil leveres i Trekant området, og det bliver på ladet af min trailer og efter V8 !
 Sørens Sprite har jeg leget med siden nytår, og den har været meget igennem. En lille fin bil som trængte alvorligt til TLC, og et pålideligt drivværk..
 Bilen har været kørende i et par måneder, men jeg skulle lige ordne et par ting jeg havde bemærket under prøvekørsel, bl.a. var det tydeligt at der var noget i bagvognen som ikke var helt rigtigt.
Klonklyde kommer gerne af noget der ikke er helt rigtigt....
 Og da bilen er nøjagtig magen til min banebil så har jeg også her et godt kendskab til hvor mystiske lyde stammer fra, og det viste sig da også, som jeg forventede, at bøsningerne i stræberarmene på bagtøjet var helt skudt i stykker efter mange års brug. 4 nye bøsninger og nogle timer senere var lydene væk og de gode og sikre køreegenskaber var tilbage i bilen. Morale er at mystiske lyde som regel kommer af noget der ikke fungerer som det skal. Undersøg det!
 Og så var jeg så letsindig tidligere at skrive om at jeg havde fået 2 rigtigt fine lædersæder ind i bytte for nogle lige så fine senere Midget sæder. Søren var den hurtigste, og jeg har i dag brugt nogle timer på at få disse monteret. Det er 2 rigtigt fine lædersæder, pænt lavet og i godt læder....
 De er nu på plads i Sørens Sprite, og look og siddekomfort er mange gange forbedret :)
Så en go lang prøvekørsel var på sin plads inden Spriten tog plads på min trailer...
Sidste job for i dag var at servicere min B V8 inden turen i morgen. Alle væsker blev tjekket, og det filter som jeg købte hos Jesper US Cars forbindelse på vores UK tur for et par uger siden, blev pakket ud og lagt op til sammenligning, og det er vist tydeligt at det var tid til et skift ;) 
Og chokerende var det at opdage at der er gået over 5 år siden jeg havde en rigtig "spændende" tur til Uk i 2008.
Men V8´eren kommer igen til at køre mange miles i år, og derefter trænger den noget omsorg, og planen er nok udbedring af div rust, en rengøring, service og så muligvis en gang lakering til næste vinter...

Ingen kommentarer: