mandag den 11. juni 2012

Regn, rusk, stress og heats på Padborg Park....

Efter 2 fornuftige tidtagninger lørdag, slog vejret om til noget rigtigt rusk og regn, og det blev faktisk værre weekenden igennem.
Da jeg stod og skulle afsted på ferie lige efter heat 2 om søndagen, var det sidste jeg havde brug for, en masse uro og forsinkelser af tidsplanen. Der var også flere på stedet som bemærkede at jeg var lidt mere urolig og stresset end normalt.
Med den ny tidsplan 2 på Padborg Park havde jeg 2½ time efter mit løb sluttede inden flyveren lettede mod Rhodos. Og det var hvis alt spillede på PP.
Så Jesper, Jakob og Lars I hjalp med den store nedpakning af alt  gearet efter 1. heat, og Morten kom fra Esbjerg med Mazdaen så jeg kunne køre i den til lufthavnen.
Jeg vil her gerne bringe en kæmpe tak til Jesper, Jakob, Morten og Lars for at stille op og hjælpe i en for mig yderst presset situation! Det var fedt at i gad:)

Og det var med alt det i baghovedet at vi skulle køre de 2 heats søndag i noget rigtigt snusket vejr. Jeg var egentligt godt tilfreds efter de 2 tidtagninger hvor jeg endte som 3´er i klassen begge gange, hvilket var mere end godkendt på den for mig svære PP. Det går altså bare for meget ligeud, og der er for få hurtige højresving.
Så taktikken var klar fra starten; gennemføre og skrabe så mange point sammen som muligt til mesterskabet...

Da 2. tidtagning tydeligt viste at jeg ikke længere havde farten til regnvejrsløb, måtte jeg prøve at skrue lidt. Så fjedre og krænger blev skiftet søndag morgen, og så håbede jeg på mere bid på det glatte underlag.

I 1. heat er vejret rigtigt skidt og det er meget vådt. Starten går fint, jeg avancerer adskillige pladser og ligger lige efter Verner og Benny Hall. Bliver overhalet af Stig I Lotus Cortina, og Porsche 911 og herluf er forholdsvis tæt på bagved. Jeg holder dem bagved nogle omgange, Porschen angriber for enden af langsiden, jeg afviser i første omgang, men ved indgangen til hesteskoen mister jeg grebet og snurrer rundt. Lige der tænker jeg: Nu er det slut med den nylakerede bil.....
heldigvis undviger Både Anette Rolner i 911 og Herluf som følger tæt efter i Giulia. De er begge meget tæt på, og jeg betragter det som lidt af et mirakel at de ikke kørte ind i mig...

Men herfra går det kun ned ad bakke....

Jeg kæmper nu for at holde Leed drengene bag mig, men først kommer Nikolaj forbi, og på næstsidste omgang kommer også Lars forbi. Det er tydeligt at alle mine klassekammerater kører hurtigere rundt i svingene  end jeg gør, og det forstår jeg ikke helt. Har altid følt at regn var godt for både mig og bilen, men den holder bare ikke længere...

Slutresultatet bliver en 5´er i klassen. Ikke super, men lige da jeg kommer ind er jeg mere lettet over at min bil ikke blev fuldstændigt smadret efter min snurretur...

Den lange pause til 2. heat bliver brugt på at hive den dyngvåde lejr ned og reparere en fejl på generatoren. Mine tanker vedr. 2. heat går mest på om det nu bliver afviklet til tiden så jeg ka nå min flyver bagefter...

Vi kommer i gang, og historien fra 1. heat gentager sig mere eller mindre. Der er en del snurreture, og lige foran mig efter starten påkører den store sorte Corvette for 2. gang i weekenden en anden bil. Denne gang er det Benny Hall det går ud over, men heldigvis snurrer ingen af dem rundt i den hektiske start. Det gør Benny til gengæld senere hvor jeg og andre kommer lige efter og er meget tæt på et massesammenstød. Flere biler bliver fanget her, og det betyder bl.a. at Verner hænger lidt. Verner overhaler mig mod slutningen og igen slutter jeg som nr 5 i klassen...

Det ser ikke så godt ud som tidligere i klubmesterskabet, men der er heldigvis 2 gode løb tilbage endnu, og jeg tror på sejr i disse:)

Dasu mesterskabet er der også kommet nogle ændringer i, men disse har jeg slet ikke overblik over endnu. Men der er det heller ikke ovre før den fede dame har sunget, så chancen blir forfulgt lige til det sidste............
Og nu vil jeg så nyde den dejlige ferie i Grækenland som lige er startet. Vi har i dag haft en perfekt dag ved poolen, 27 grader og sol, og dejlige græske specialiteter til aftensmaden. Endelig er der ro på og tid til afslapning.. Og fodbold:)

Ingen kommentarer: