søndag den 3. juni 2012

En hård - men vellykket dag

En tilfreds mand med præmien for dagens generelsejr! - Foto: Jesper Kjær
Et af de mål jeg satte mig før sæsonen var at gøre det godt i de mesterskaber jeg deltager i...
Og i MG Sport serien er målet klart: Et mesterskab!
På vej mod chikane... - Foto: Bjarne Rother
Søndag var det så tid til 2. afdeling i år. Jeg har selv været kraftigt involveret som løbskoordinator, så det har været nogle hektiske dage op til. Vi havde problemer med at få den krævede polititilladelse, så løbet blev aflyst og alle de involverede fik besked. 1 døgn senere fik vi så tilladelsen alligevel, men nu havde flere deltagere og officials lavet andre aftaler, så det har været en udfordring. Dagen før løbet fik jeg så afbud fra Prøvechefen, så jeg måtte selv sætte banen op....
Det blev en travl lørdag...
Foto: Bjarne Rother
Jeg havde planlagt en lidt anderledes slalom prøve med lidt flere krøller end normalt, og så havde jeg lavet en rigtig finurlig manøvreprøve med rig mulighed for "bred" kørsel. Min fornemmelse var at begge prøver var et hit hos deltagerne. Min egen præstation var ok på slalom prøven, men manøvreprøven var lidt for meget snurretur for mig på de 2 første gennemkørsler. Så jeg justerede lidt på dæktrykket til sidste forsøg. Ved start på 3. gang slalom sagde det "knæk", motoren snurrede rundt, men bilen kom ingen steder! En knækket trækaksel vidste jeg med det samme....
Der var jeg godt nok ved at tabe sutten, for jeg var træt og mør efter flere meget lange dage...
Meen, jeg plejer ikke at gi så let op... og jeg vidste at kom jeg ikke ud at køre til eftermiddagens rundbane, kunne jeg godt kysse farvel til alle forhåbninger om et mesterskab. Så frem med værktøjet, bilen op på bukke, af med hjul, tromler, ud med trækaksler - jo den var god nok , den var knækket - tappe olie af, afmontere kardan og diff, pille stump ud af diff´et, montere diff, aksler og tromler. Olie på, ned på hjul igen, og jeg nåede lige at få kørt den sidste manøvreprøve inden frokost....

Og her retter  jeg lige en tak til Iversen for assistance ved rep!

Manøvreprøven gik denne gang fornuftigt, du kan se en video her:

 MANØVRE VIDEO

Derefter var det hurtig frokost, og derefter skulle rundbanen stilles op. Igen fik jeg go hjælp fra de flittige officials:)

Hvordan rundbanen forløb, ka du se på denne video som er min 2. gennemkørsel. Den første gennemkørsel var hurtigere, men desværre blev mine std bremse klodser al for varme, og de ville ikke stoppe bilen i mål boksen, så jeg fik 10 strafsekunder for "fejl". Dette udbedrede jeg mellem de 2 prøver ved lige at skifte klodserne til en mere robust 1144 belægning. sådan nogle kræver jo lidt tilkøring, og den var ikke helt overstået da jeg kommer i mål på filmen, hvilket resulterer i en kraftig skævbremsning i målfeltet - dog inden for rammen:)

RUNDBANE VIDEO

Så alt i alt en go dag - dejligt vejr - glade deltagere og for mig selv , et godt resultat....
Og de kan ses her:
Resultater og tider KTA Kolding 2012

Og den dejlige stilling i MG Sport mesterskabet 2012:
Stilling MG Sport 2012
 Dagens deltagere og officials til gruppefoto. En stor tak til de der var hælpsomme på dagen. Uden officials, intet motorløb.....
Foto: Bjarne Rother
Den eneste der manglede ovenover var Morten, for han fotograferede. Så ham har i her i færd med surre raceren fast inden afgang mod Esbjerg.
Stor tak til Morten og Jesper for at køre med og for hjælpen....

Ingen kommentarer: