mandag den 3. oktober 2011

Sæsonafslutning med udfordringer og positivt slutresultat..

I det skønneste sommervejr og med en rigtig fin stemning blev årets sidste løbsweekend afviklet på Jyllands Ringen.
Foto: Tim Jensen
Som beskrevet i et tidligere indlæg, var det lidt op ad bakke om lørdagen, og problemet var desværre ikke 100 % løst efter en ihærdig indsats af teamets chefmekaniker lørdag eftermiddag. Formiddagens tidtagning gav dog heldigvis en fornuftig tid på 1.28.5, nøjagtig samme tid som i 1. tidtagning om lørdagen, så det var ok.  Jeg var 3/10 sekund fra min bedste tid sidste år, så jeg var rimelig tilfreds..
Foto: Tim Jensen

Men jeg var 2 i den lille 65 klasse og i min egen div. og det var det vigstigste. Lige bag mig skulle den normalt meget hurtige Porsche og Jørn i Mini starte, men også med tider der var henholdsvis 1 og 2 sekunder langsommere, så jeg var klar over at starten ville blive meget vigtig.

Værre var det at jeg hen mod slutningen af tidtagningen igen udviklede det problem jeg havde i 1. tid, nemlig udsættere når jeg kom over ca. 5800 o/min. Platiner, kondensator og tændspole var skiftet, så jeg måtte prøve noget nyt. Der var heldigvis masser af kloge folk på pladsen, alle meget hjælpsomme - og tak for det - Bruno var ude og afmontere sine tændkabler på V8´eren så jeg kunne låne hans messing forskruninger fra kablerne og dermed kunne jeg få monteret mine bumble bi kobber kabler igen og slippe af med de moderne kulkabler...
Endvidere fik jeg monteret 4 nye NGK tændrør, og vigtigst så fik jeg skiftet min nye rotor ud med en gammel original Lucas ting, og så var det spændende om tingene ville spille som normalt.
Man kan nemmere slippe afsted med fejl på maskineriet i en tidtagning, men i et heat bliver det straffet lige med det samme...
Allerede i opvarmningen føler jeg at det går bedre, og da starten går spinner motoren lige som den plejer. Får en fornuftig start, laver en enkelt overhaling af en Lotus Cortina og holder i øvrigt mine direkte konkurrenter bag mig. Jeg ligger lige efter Herluf, men han er lige et par tiendele hurtigere og får lavet et lille hul. Jeg kæmper længe med at holde Torben Nielsen i Cortina bag mig, men må selvfølgelig opgive på langsiden hvor han har betydeligt mere fart. Efter han er kommet forbi koncentrerer jeg mig om at holde øje bagude, og jeg holder hele vejen til mål en go afstand til Frank Holm i Alfa.
Foto: Claus Ebberfeld.
En generel 2. plads i den lille 65 klasse resulterer i en tur på det store podie til præmieoverrækkelse, det var sgu fedt:-)
Pointhøsten resulterer i en 7. plads i DM feltet på 44 biler, og igen i år forsvarer jeg mesterskabet i A1.
Det har været en lidt blandet sæson med lidt flere knaster undervejs end normalt, men det var en fed måde at slutte sæsonen af på. Maskineriet kørte, ingen buler, dejligt vejr og en lille pokal til samlingen.
Netop kommet i mål efter årets sidste løb - Ebberfeld klar med lykønskninger (Foto: Tim Jensen)

Tak til verdens bedste pitcrew, Jesper og Morten
Tak til mine 2 fantastiske makkere i Goumet Motors, Jakob og Frank.
Tak til alle jer der kommer ud og hepper og kigger på.
Og ikke mindst tak til mine gode sponsorer:

Jeg håber vi alle ses i 2012 til mere fedt race på banerne!

Ingen kommentarer: