mandag den 10. oktober 2011

England rundt på 4 dage...

Helt rundt kom vi nu ikke - England er stort og spændende! - men Lars og jeg nåede til Southampton i syd, Birmingham og Peterborough i nord, Cambridge, London, Hertford London igen og en tur til Hemel Hempstead før vi i går afsluttede turen i Harwich...

Der var blevet handlet lidt på Ebay inden afgang, bl.a havde jeg solgt 6 stk originale Frø fælge, som åbenlyst er i noget højere kurs herovre end derhjemme. De blev afleveret til en tilfreds franskmand fra London på en aftalt pub ude på landet i det sydengelske...
Inden den aftale havde vi været i en tur i Maldon og kigge på en MGB GTV8. Den var blevet snakket godt op og prisen var også høj. Desværre matchede kvaliteten ikke prisen, så den inspektion fik vi ikke meget ud af . Bortset fra et besøg på et tilsyneladende meget kvalificeret restaurerings værksted. De havde nogle meget spændende biler stående til renovering. Jeg husker bla. et fuldstændig adskilt gammel Ferrari, flere XK jag´s, flere eksotiske mærker som jeg desværre ikke kan komme på da de billeder jeg tog der ligger på mit kamera som jeg glemte hos et MG sted i St.Albans..... 
I Southampton området skulle vi ha kigget på flere V8 emner, men tyskere og franskmænd er åbenbart helt vilde efter V8´ere i øjeblikket, for flere var blevet solgt kort før vi kom derover...

Efter franskmanden havde fået sine fælge, tog han Lars med nordpå for at kigge på en tilsyneladende fin MGC GT. Det udviklede sig til lidt af en parodi og en rigtig dårlig oplevelse for Lars. Efter Pierre havde sikret sig at Lars havde kontakt med sælger af C´eren kørte han igen. Lars kiggede på bilen og kunne hurtigt konstatere at det nærmede sig et sminkt lig. Fin udenpå og mere eller mindre rådden inde under. Dette påpegede Lars for sælger, som kvitterede ved at køre bilen i garagen og smække døren og så stod Lars alene langt ude på landet, uden telefon signal og jeg var vel ca 60 km væk for at kigge på en Midget (som jeg desværre aldrig nåede at se da dn blev solgt lige før jeg holdt ude foran huset...)
Jeg måtte nordpå igen i en fart og efter lidt køren rundt samlede jeg en lettet Lars op ved en benzintank hvortil han havde fået et lidt af en rar englænder...

Vi havde vores første ophold på et lille landhotel ved Romsey nord for Southampton. Denne gang har jeg booket alle opholdene igennem Booking.com og det har været en stor succes. Denne gang har vi haft hoteller af en super standard til langt færre penge end vi ofte har givet for en halv lousy B&B som vi er blevet "tvunget" til at tage efter omstændigheder som sen ankomst, intet andet ledigt osv....

Alle hotel overnatningerne har kostet imellem 50-71 £ incl full english breakfast og super service. Det ene Best Western vi boede på havde sågar golfbane og en fin Gym så jeg kunne få mig en løbetur i selskab med unge svedende englændere....:-)
På 2. dagen kørte vi mod Birmingham hvor vi skulle kigge på endnu en V8 til Lars. Vi kom op til en rigtig hyggelig landsbyBewdley, og et hyggeligt ældre englsk ægtepar. Vi ku straks se at den Citrus Yellow GTV8 var yderst interessant. Vi fik en super behandling , english coffee and cakes, så den omfattende dokumentation på bilen, Lars og Jim tog en omfattende tur i bilen, og jeg tog en gåtur langs den smukke flod der løb igennem byen.
Efter en omgang forhandlinger hvor fruen og jeg tog en snak udenfor, blev Lars og Jim enige, og vi kunne drage videre mod næste destination som var en tur mod Peterborough.
Vi havde her en super overnatning på Barnsdale Hall Hotel ved Rutland reservatet. Skønne omgivelser og lidt af et luxus sted, med golfbaner, Spa, squashbaner og så den hyggelige gym hvor jeg fik en 6 km løbetur:-)

En dejlig middag om aftenen med rødvin og go snak, var en go bund for den videre tur over mod en scrapdealer som vi ville besøge.
Jeg fik bl.a. den fiberhjelm med  hjem som jeg har søgt efter et stykke tid, + et par andre ting til racerafdelingen.
Der efter satte vi igen kurs sydpå hvor jeg skulle aflevere de sidste 2 Frø fælge tæt på Cambridge, og herefter skulle jeg nå en aftale i Enfield i NordLondon hvor jeg skulle kigge på en Midget.

Fortsættelse følger... Færgen er i havn:-)

Ingen kommentarer: