lørdag den 1. oktober 2011

Hyggen hersker på Jyllands Ringen

 Vil gerne komplimentere Jakob & Jesper for dejlig mad og hyggeligt selskab. Vi har haft en super weekend indtil nu, og humøret er som altid højt--
 Jeg havde valgt ikke at stille mit meget billige telt op, men duggen skulle alligevel holdes fra kabinen, og det endte med et lagen.-)
 Jeg var klar til tidtagningen, og umiddelbart gik det ok .Bilen gik fint, jeg blev i 1. tidtagning fanget bag ved  Stig nielsen i  Lotus Cortina som kørte langsomt i svingene og det blev endelige sluttid noget påvirket af, men jeg fik en acceptabel 1.28 ....
Mod slutningen begyndte motoren at sætte ud ved høje omdrejninger og jeg måtte slække af og trille ind. Resultatet var en 13. plads i 65 klassen og 2 i 65 u/1300. som var ok efter omstændighéderne.

Løbet om eftermiddagen blev desværre lidt af en pinagtig affære...
Jeg havde knoklet hele dagen for at finde fejlen på bilen, og bla. havde jeg skif´tet en defekt tændspole, bypasset en brændt kontakt til fuelpumpen, men desværre udviklede fejlen sig mere og mere i heatet. Under opvarmning var der intet at mærke, og jeg troede vi havde fået elimineret fejlen, men straks efter starten kunne jeg mærke at den var rivende gal.
Efter bundgas et kort stykke kom der udsættere, og bilerne fløj forbi mig en efter en, og til sidst kom også Ole aaen forbi, og jeg var nu sidst i feltet:-(
Jeg kunne dog hænge på Ole igennem hele heatet ved at køre økonomikørsel - max 4500 o/min - og jeg håbede hele tiden at jeg lige kunne få skud nok i raketten til at gå forbi til sidst men heatet endte med en sidsteplads, men dog gennemført og jeg fik mine point til mesterskabet og det var nok så vigtigt...

Efter at have slugt den pille gik jeg igen i gang med fejlfindingen, og denne gang var jeg overbevist om at det var et benzinproblem, Og det ka man vist godt sige at det var...
Kig på ovenstående billede. Det lysbrune der ligger på min forskærm er det lille filtr der sidder vd indgangen på Weber karburatoren!! Der var viklet pakgarn omkring!? Hvor lang tid det har siddet der ved jeg ikke, men den første tanke jeg fik var sabotage... meen mon ikke min fantasi løb lidt af md mig der.....

Nu er det ude og karburatoren kan i hvertfald få fuel nok nu, og som sikkrhed har jg skiftet platiner og kondensator, og så håber jeg på fuld power i årets sidste tidstagning:-)

Ingen kommentarer: