onsdag den 17. august 2011

Munkebjerg HC - løbsdag.....

 Er man til gamle biler a la  60-70-80´er biler, så er Munkebjerg Hill Climb et rigtigt godt arrangement at besøge. Jeg havde en fin weekend som tk. kontrollant både lørdag og søndag, og selvom jeg mest er til 60.- og tidlig 70´er biler, så er sådan en Ascona i400 i bred stil op ad Munkebjerget nu ikke at foragte. Den samme bil var i øvrigt søndagens generelt hurtigste bil....
 Men jeg er jo MG mand - og endnu mere Midget Man - så jeg glædede mig selvfølgelig over en fin præstation af Thor Flade. Bil kører rigtigt godt - og motoren lyder rigtig rigtig sprød!! Og jeg tror der er potentiale til en top 10 i bilen når det hele kommer til at spille:-)
Selvom jeg ikke er til de helt gamle biler, så er denne MG K type - som har været med i HC i mange år - bare et skønt syn...
 Præstationen som jeg lagde specielt mærke til, var Jørn Rasmussens generelle 6. plads og klassesejr i hans 1071 Mini. En super præstation, og det viser at en lille 65 bil godt kan være med til HC. Det kunne være jeg skulle gøre baneraceren klar til gaden...:-)
Jeg håber start Speaker Ebberfeld har registreret den fine præstation af Jørn, som jo er både Ebberfelds og min konkurrent i 65 klassen. Jeg besøgte Claus et par gange i løbet af søndagen, og selvom han havde travlt med at fortælle om de mange deltagere - og det gjorde han rigtigt godt - så havde han tid til en lille snak om baneløb, og han forsikrede mig om at hans team arbejder på højtryk for at få hans Spitfire klar til afslutningsløbet på Jyllands Ringen i oktober... 
Så det kunne blive et hyggeligt Midget, Mini, Spitfire møde...
Inden jeg tog turen op til toppen af Munkebjerget, så var der lige tid til at nyde synet af speakerens fine Fiat Vignale....
 Desværre blev løbet også ramt af et grimt uheld. Niels Nørgård - kørende i Peer Brandstrups MK 1 Mini - tog en voldsom rulletur kun et par hundrede meter fra hvor jeg stod og fotograferede.
 Her har jeg fanget Niels lige før uheldet. Herefter er der et venstre sving og så et langt hurtigt højresving hvor uheldet sker. jeg hører dæk hvin og herefter bum...... bum....bum..bum.bum.......
Den lille Mini var et par ture rundt på taget, men heldigvis viste sikkerhedsudstyret igen sit værd. Taget var trykket ned bagved buret, og havde buret ikke været monteret, tør jeg ikke tænke på hvad der kunne have sket. Udover et fladt tag var 3 ruder rykket ud og førerdøren var rykket af. Da jeg ankom til stedet som en af de første var Niels lige kommet ud af bilen, heldigvis uskadt. Og bagefter har jeg hørt at udover knubs, ømhed og chok over uheldet er han ok.
Jeg håber det bedste for Niels! Og Pers bil..... 

Ingen kommentarer: