lørdag den 13. august 2011

Munkebjerg HC - i dag som Tk. kontrollant...

Har endnu en gang været til motorløb:-)  I dag var jeg ude som frivillig official - Teknisk kontrollant ved Munkebjerg Hill Climb.
100 deltagere, så der var nok at gå i gang med da vi åbnede for kontrollen kl ca 11.30. Bl.a. Thor Flade i sin Midget meget lignende mine egne var til Stede. Thors Midget er utroligt velkørende og højtydende, nu mangler der kun at holdbarheden også bliver bedre:-) Jeg holder øje i morgen....
Jørn Rasmussen var også på plads med hans 1071 Mini som jeg jo ind imellem har fornøjelsen af i den lille 65 klasse i A1 divisionen. Også i dag gik Minien fint...
Jeg ved jeg får fornøjelsen senere på efteråret på JR, så det ser jeg frem til:-)
 Det var som sædvanligt også hyggelig at hilse på en anden 65 makker, nemlig Lars Leed...
....som altid kører hans fine Volvo Amazon til grænsen. Lars er en af dem jeg hepper højest på i morgen:-)
 HC er en af de discipliner hvor vi ser flest "alm." klassikere køre væddeløb. Denne Volvo P1800ES er dog på ingen måde almindelig, men virkelig et dejligt indslag på sådan en dag..
Og så en Saab 96! Den bil som jeg husker som "vores" familiebil tilbage i 60-70´erne da jeg var barn...
Og den lille Renault Gordini kørt af Jørgen Rasmussen, som nu har deltaget flittigt i HC siden jeg selv sluttede en gang i 2006...
 Volvo P1800
DASU´s formand Bent Mikkelsen var også ude og prøve evnerne af... 
Søren Knudsens Abarth besluttede at smide et speederkabel... 
 Denne Uno kørte dog upåklageligt hele dagen....
Og denne utroligt flotte Ritmo Abarth 130 tc pyntede gevaldigt på det ellers lidt brogede felt af mere eller mindre brugte biler....
 Heldigvis var der ud over de tidligere nævnte, nu mange flotte racerbiler, bl.a. Hummeluhrs Datsun 240...
 Henning Anthonsens velkørende Clubman....
.....Og Sandals bredtkørende Ascona...

Alt i alt en dejlig træningsdag på havnen i Vejle. I morgen går det løs med Tk kontrol fra 7.30 og race på Munkebjerget om formiddagen...

Ingen kommentarer: