søndag den 19. juni 2011

Ring Djursland - Regn, sol og godt race.....

 Ankom til RD fredag eftermiddag og fik slået lejr op sammen med Leed drengene, og det blev som sædvanligt en ganske hyggelig weekend...
Og ovenstående billede er ikke ment som noget symbolsk, selvom jeg tænkte mit da jeg røg rundt i tidtagning 2 da det pissede ned....
 Tidtagning 1 var let vådt da vi kørte ud, men på 4-5 omgang begyndte det at regne rigtigt, og de fleste fik noteret en af de første omgange som bedste tid. Herover ses jeg foran Dennis Nielsen i Ford Cortina
Vi var i denne weekend 4 deltagere i A1 divisonen. Den "nye" bil var Jørn Rasmussen i Mini Cooper 1071. En bil med samme patina som min egen, men en rigtig fin bil til den lille 65 klasse. Og det er en bil der har masser af potentiale, og som jeg får problemer med at følge med når Jørn får den optimeret. Men allerede i den her weekend havde vi masser af gode kampe....
 Øjeblikket før jeg overhaler Otto Reedtz Thott.....
 Her er starten gået på 1. heat. Jeg er startet fra pos 17 og som 2 i klassen. Tæt race, men alle kører fornuftigt, og jeg har masser af gode kampe undervejs, men især "klassekampen" med Jørn er spændende. Jørn kommer forbi og vi har en tæt fight over nogle omgange, jeg kommer tilbage og overhaler, men må en tur ind i pitten da dommerne mener jeg har tyvstartet. Det mener jeg nu ikke selv, men sådan noget er jo ikke til diskussion. Jørn oplever det samme og løbet ender for mig med en 2. plads i divisionen efter Ginetta Palle som kører rigtigt stærkt...
 Undervejs hilser jeg også på Porsche 356....
 ...inden jeg her må en tur ind i pit for at tage min "stop&go"...
 Efterfølgende kommer jeg ud til en herlig fight med Herluf & Flemmin Eichhoff hvor vi flere gange skifter position, denne gang dog uden at bytte maling:-) Over mållinien er Herluf sølle 2/10 foran...
Læg her mærke til hvordan farven på min højre forskærm matcher Herlufs bil.....
 2. heat bliver også rigtig godt....
Får en fornuftig start, og nupper en del placeringer i første sving. Er her oppe ved Stig Bjerring og Lars Leed som startede henholdsvis som 12 & 10 ( var selv på pos 18)....
 Lotus Cortinaerne forsvinder, men jeg har efterfølgende en go fight med Lars Leed inden jeg overhaler, og deréfter begynder den næste kamp....
 ...som er med endnu en Volvo. Verner i 544 presser på i mange omgange, men jeg formår at holde ham på fornuftig afstand - indtil....
 ...jeg indhenter Warnich som tilsyneladende har en teknisk defekt. Desværre forsvinder den åbenbart da jeg kommer op bag ham, for han holder fart og spærrer godt og grundigt når jeg lægger an til overhaling. Det betyder at  jeg ikke vinder de "normale" meter i svingene, og dermed indhenter Verner mig til sidst på langsiden og overhaler.
 Jeg hænger på de to et godt stykke tid indtil jeg på et tidspunkt får den ene side ud i sandet efter "skoven" og må korrigere ret kraftigt for ikke at ryge rundt, og jeg ender med at være ca 2 sekunder efter Verner i mål. Denne gang foran Herluf og den fine Marcos , og ikke mindst blev jeg 2´er i klassen foran Jørn og Bjarne i hans fine hvide Midget......
Verner og jeg får en snak ved Luffes bil lige efter løbsafslutning.
Det var en rigtig opløftende weekend i forhold til den dårlige oplevelse jeg havde på Padborg Park.
Godt race, gode forhold og nogle fornuftige officials....

Alle billeder er venligst leveret af Tim Jensen - stor tak til Tim:-)

1 kommentar:

Knigge sagde ...

Hvor er det det dejlig med billeder af tæt race ;) Ser ud til at have være en god weekend trods masser af vand.