fredag den 1. juli 2011

MGLive - Silverstone 2011

 Så er det blevet ferietid , og et af de faste årlige indslag er turen til MGLive - det store træf på Silverstone banens inderkreds hvor alt der har med MG at gøre samles over en weekend. Der er selvfølgelig masser af race, nye og brugte dele, øltelt, og MG biler i alle afskygninger så langt øjet rækker.....
 Vi var i år 16 personer afsted i vores biler, og Jesper, Morten, Mogens og jeg boede på vores sædvanlige sted hvor Jesper og jeg har boet i over 10 år. Hyggeligt og pænt sted, og så er der kun ca 100meter ned til den lokale pub "The White Horse"....
 På banen er der også en del biler til salg, her er det Lars der kigger på V8, denne bil var dog fyldt med dårlige svejsninger og Lars gik klogeligt udenom.....
 Denne model var straks mere interessant og Lars fik en go snak med sælgeren...
 Morten var interesseret i denne Morgan - om den var til salg vides ikke:-)
 Jeg mødte også denne fine MGB. Den bragte minderne tilbage om min egen Bronce Yellow MGB som jeg ejede for et par år siden. Skøn farve til en MGB.....
 Efter Silverstone var vi en tur på Brooklands for at mærke historiens vingesus. Det var fedt at stå på den cementskråning hvor racerbiler og chaufførrer for over 60 år siden drønede rundt med livet som indsats....
 Lidt nostalgi var der også ved den tidstypiske tankstation de har stillet op og hvor Kjær´s MGC og min V8 passede godt ind....
 Dagens danske gruppe af besøgende på Brooklands.....
 Og så var det tid til inspektion af endnu en Midget:-)
Og som det ses herover så blev undertegnede den nye ejer af en rød 72 RWA Midget i rimelig stand. Der skal nu arbejdes lidt med bl.a. motor som har noget mislyd og skal ud. Og alt skal gennemgåes og serviceres så den kan blive synet og komme videre.....

Ingen kommentarer: