tirsdag den 22. juni 2010

Der er gang i den...

Både før under og efter min netop afsluttede Grækenlandsferie har der været fart på i min bilverden...
Efter det fede løb på Padborg Park, var det tid til lidt afslapning, og det har der heldigvis været de sidste tre uger.
Først turen til Silverstone hvor Jesper & jeg havde en dejlig tur sammen med racere og andre gamle MG kammerater.. Den er der skrevet om tidligere...
Så et par meget hektiske dage på arbejde - og herhjemme - toldsyn af min nye Midget og et par besigtigelser af min Gilbern.
En skøn ferie på Rhodos, hvor jeg undervejs blev opfordret til at stille op i Svensk Sportsvogns Meeting - og også overtalt! - hjemme igen.. ...

Hurtigt til Odense, skuffet tog jeg hjem og forbandede Skat i Odense langt væk, fordi jeg ikke kunne komme til at betale afgift af min nye bil med det samme!!!!
I dag - dagen efter!!!! - har jeg modtaget en mail med en afgørelse, som jeg godt nok ikke er helt tilfreds med - men dog en afgørelse! - og så kan jeg komme ud at køre i min nye bil...:-)

Og så har jeg haft besøg af en gammel bekendt/kammerat fra MG/racermiljøet, og det ser ud til at jeg igen har solgt min Gilbern....
Efter moden overvejelse besluttede jeg, at det arbejde der skulle til for at gøre Gilbert raceready - og det er trods alt en del - ville jeg hellere bruge på min MGB, som stadig hænger på stativet i værkstedet..
Så derfor blev Gilbert tilbudt til de to personer der allerede var inde over da jeg købte bilen i sin tid..
1. mand sagde nej tak, og i dag har nr 2 interessent været her 2. gang, og sagt ja til at købe bilen.
Det betyder så, at jeg kan koncentrere mig om Midgeten i denne sæson, og til vinter kan jeg igen lægge kræfterne i den kommende FIA MG B til de europæiske baner....
Og Midgeten er den der kommer til at holde for næste gang, som bliver SSM på Knutstorp.
Knutstorp er efter min mening den fedeste bane vi kører på i den danske DM serie, men desværre også den der ligger længst væk.
Da jeg i år ikke kører til OGP, og der er 1 ½ måned til løbet i København, så blev jeg noget fristet af at køre til Sverige. Der var selvfølgelig også en mulighed for at køre til århus i næste weekend, men efter besøget i starten af Maj, så mistede jeg den sidste lyst til at køre der.
Der bliver sikkert en fed stemning, men banen ser noget giftig ud, og favoriserer umiddelbart 100 % de motorstærke biler, som kan overhale på langsiderne, hvorimod os der har biler der kan køre hurtigt rundt i svingene har rigtig dårlige odds for overhalinger. Lidt a la den oplevelse man har i CHGP , men det er vel humlen ved bybanerne....
Der bliver også en lang strækning hvor det er umuligt at overhale, og i alt ligner det mest det opvisningsløb som det egentlig er...
Og at skulle betale fuld gebyr for at stille op og vise sin bil frem på en bybane, med stor risiko for buler og uden noget på spil, er ikke lige hvad jeg synes gir "fuld valuta" for pengene...
Nu vælger jeg i stedet at køre SSM på Knutstorp, som er en rigtig racerbane med masser af sving og udfordringer, og hvor en lille bil har en fornuftig chance...
Og ydermere har svenskerne "opfundet" en klasse for biler under 1300ccm, og det betyder at jeg "kun" skal køre om kap med Mini´er, Lotus Eliter, AH Sprite, AR Giulietta og ikke mindst Henrik Pedersen i Matra Djet, som vi sidst så i CHGP i 2008. Det bliver spændende, og mine bedste omgangstider fra Knutstorp viser at jeg burde kunne blande mig i toppen hvis der er tørt....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kommer du op og kigger i aarhus

http://viewer.doomags.com/1178/


Hilsen Tim

TMR sagde ...

Hej Tim.

Flot magasin - og flotte biler:-)

jeg når desværre ikke derop pga vagt og en syg hund...

Ville måske overveje noget bytte og pasning hvis der kom et par gratis billetter indover:-)

God fornøjelse til dem der skal derop..

Claus Ebberfeld sagde ...

Hej Palle,

Ja, din Midget er en rigtig linselus! Men godt at din mærkekammerat Ole kommer, så vi har nogle small-bore biler med. Og så er jeg selv ved at være gearet op igen, så måske vi ses på JyllandsRingen. Engang.

TMR sagde ...

Det lyder godt Claus. Blir forhåbentlig i år:-)
Du ved vi har det sjovt, og jeg tror de sidste løb blir godt fyldt op med to Frøer, to Midgets og 2 Ginettas...

Og tak for de pæne ord i CRAA Bladet. Går ud fra det er dig der er forfatteren:-)

Knigge sagde ...

Hvornår er Knutstorp...... Mere hvis du mangler en fotograf ;) Dejligt at Gilbert blev solgt..... kan så forstå, at Kapelmesteren ikke kom til at køre race i England. SKATs vurdering af din nye Midget ligger højere end din forventning?