lørdag den 6. marts 2010

En lørdag i garagen...

Har i dag haft en hyggelig dag i værkstedet. Der er nok at gå i gang med , men i dag har jeg koncentreret mig om Gilbert, som var lidt mere medtaget end jeg regnede med og var blevet lovet...Bl.a. var jeg blevet lovet - og har betalt for! - en nyrenoveret viskermotor. Lige nu er den totalt ude af ledningsnettet, da den springer sikringerne i kredsen. Alle andre forbrugere er nu tjekket og virker. Men som man kan se her har jeg haft gang i multimeter, sikringer og kabelsko for at rette op på meget af det fusk, der har været lavet i ledningsnettet. Historien fortæller at bilen har været igennem 2 "Classic Car" forhandlere! Vor herre bevares siger jeg bare...Men den ser stadig godt ud i kabinen...Det andet store projekt i dag var fremstilling af en ny kølergrill, da der tidligere var blevet monteret et forfærdelig grimt stykke net - hverken pænt eller særlig originalt... Herover ses indledningen, som blev lavet med at stykke originalt BMC pap fra lageret....Skabelonen blev så brugt ovenpå min ny OE Morris 1100 grill som jeg har haft liggende i et par år. En eftermiddags arbejde, og nu er min Gilbern grill meget tæt på original looket - den har har et fornuftigt ledningsnet der virker - tilbage er kun at få viskeren til at fungere. Alt skulle helst virke den 15. marts, og der er også et syn der lurer i de næste uger....

3 kommentarer:

Frank Holm sagde ...

Det ser fileme fint ud dit nye gitter,
og rent 13tal på nørdskalaen for anvendelse af orginalt BMC skabelonspap, gad vide om de gamle DOMI lagermænd stadig ka varenummeret på denne klassiker,

go søndag fra sjælland
/frank

Knigge sagde ...

Gud ved om de tidligere ejere læser din blog.... ?

Fornemmer både af det skrevne og mellem linjerne, at der er dukket lidt mere op undervejs end du havde forventet. Men godt at Gilbert nu endelig er kommet i kyndige hænder så skal den nok blive tip top i orden.

Ha en god søndag i garagen ;)

TMR sagde ...

Alle er velkomne her på siden:-)
Kan man ikke li hvad der bliver skrevet må man klikke væk igen...

Det er min blog og mine meninger der kommer til udtryk. Nogle ville måske mene at jeg burde holde visse ting for mig selv, men jeg har fået øretæver igennem hele livet for det, og heldigvis er der andre der sætter pris på min ærlighed:-)


God søndag til alle!

Og vinduesviskeren virker nu også, endnu en ting amatører havde haft fat i.