torsdag den 23. juli 2009

Rastløsheden dominerer....

Der er ellers jobs nok at gå i gang med lige for tiden, men jeg er inde i en af de perioder hvor alting virker uoverskueligt, og når jeg går i gang, ender det med at jeg bare står og kigger på sagerne, og tænker over hvorfor jeg ikke gider i dag. Heldigvis er der Tour lige i øjeblikket, så løsningen er lige for; ind på sofaen og fintænke, og følge Saxo drengene mod toppen....
Ind imellem får jeg dog også lavet noget fornuftigt:-)
Jeg har fået fat på en ny - brugt - tank til raceren. Christoph K havde en 30 liters i overskud, så samtidig med at mit tilstopningsproblem er løst, så har jeg øget benzinkapaciteten med 10 liter, og det er nu tæt på at jeg kan holde den kørende i en time, og det er en af de drømme jeg har til fremtiden. Kunne godt tænke mig at prøve at køre et eet-times løb på en af de store europæiske baner; nu har jeg da tank kapacitet til det:-)
Ellers skal jeg i gang med at klargøre raceren til OGP. Diff´et skal skiftes, bremser serviceres, brandslukkeren skal fornyes, olie skiftes, alt efterspændes og ventiler justeres. Så næste uge skal nok gå fint.
I denne uge har jeg også fået min gade Midget ud at køre. De første køreture har været rigtig gode. Det viser tydeligt, at en Midget til gadebrug, det skal jeg altså have!
Den er så sjov og letkørt, og perfekt til de småture jeg laver rundt i byen når jeg skal handle og køre til stranden for at gå med Bobbie O. Den har ikke V8´erens komfort, hurtighed og lyd, men ikke desto mindre vil jeg ikke undvære en. Jeg mener faktisk at en MG B (V8) og en Midget matcher hinanden perfekt. Lidt til sjov og ballade og en perfekt bil til komfort og langture. Gæt selv hvad der er til hvad:-)
Jeg vil så enddag sige, at min Midget slet ikke er skidt til langture. Dens 5-trins gearkasse har fjernet al larm under kørslen, og Frontline ophænget foran gir bilen helt andre og bedre køreegenskaber end den havde fra ny.
Nu skal jeg til at forbedre undervognen, og det vil jeg skrive lidt om i fremtiden. Lige nu kører jeg uden krængningsstabilisator, og det er ligesom at køre en gyngehest. Jeg har altid sagt at de der kører en Spridget uden krænger, de begår en stor fejltagelse, og den her uge med en Midget uden, bekræfter dette udsagn. Det er den mest kosteffektive opgradering du kan lave på en Spridget der ikke er udstyret med en krængningsstabilisator. Monter en, gerne opgraderet, og du får en bil der styrer mindst dobbelt så godt. For meget få penge....
Og når jeg skal i gang med undervognen, så trænger bilen til nye kingpins og bøsninger, og nogle stivere og lavere fjedre.
Når undervognen er på plads, bliver det måske tid til at montere min racer 1275 motor i bilen.....

Ingen kommentarer: