lørdag den 28. juli 2007

Test på godt og ondt.

Så er testen på Padborg Park(PP) overstået.
Efter ankomst kl 7.20, blev jeg flot modtaget af MC Eckernförde på Padborg Park. Det gik lidt stærkt med at komme ud til dagens første træning, som allerede startede kl 8.00, men det var jo min egen skyld, kunne jo bare have mødt en ½ time før!!
Det tar altså lidt længere tid at læsse bilen ud af Boxeren end det gjorde at få den ned af traileren. Men der er det værd! Bare på den korte tur til PP sparede jeg 20 min.
Kom dog ud til tiden, og fik startet let op.

Men allerede 2-3 omgange henne i testen fornemmede jeg at der var en lettere duft af kølevand, og det plejer at være et skidt tegn! Fik kørt nogle flere omgange, temperatur og tryk lå hele tiden rigtig fint. Men pludselig fik jeg den frygtede "Helikopter"-lyd. Så var det bare med at komme ind. Det plejer at være en blæst toppakning der forårsager det!!Bilerne på de 3 billeder herover tilhører Ulrike & Kai Fleck som regelmæssigt deltager i Trackdays og driving test. I år er det 3. gang jeg møder dem. Først til Alsweekend, og derefter mødte vi dem på Silverstone og nu i Padborg. Dejlige mennesker med en sund interesse:-)

Ganske rigtigt. Vandet væltede ud på forkanten af topstykket. Åhh Nejj! Og måtte derefter konstatere at jeg havde haft lidt for travlt dagen før, for jeg havde ikke reservedelene med så jeg kunne skifte pakningen. Alt var altså ikke på plads i den nye servicebil!

Gode råd var dyre, men en opringning til Jesper Kjær hjalp på det. Jesper kørte med det samme til mit værksted og fandt delene, og kørte herefter mod Padborg. Jeg kørte så til gengæld nord på, og vi mødtes så mellem Ribe og Skærbæk. Jesper kørte så med til PP, og var en stor hjælp resten af dagen. Endnu en gang tak til Jesper!Toppakning blev skiftet, og jeg skal da lige love for at den var skudt i stykker!!

Nu blev der varmet op og efterspændt efter alle kunstens regler. Nu skulle det virke, ellers hang min Nürburgringtur i en tynd tråd!!

Det positive ved de første omgange, var at alt andet på bilen virkede perfekt. Gearkassen var problem fri, og det samme var mit "nye" bagtøj. Selvom jeg tydeligt kunne mærke at gearingen ikke passer til PP, og jeg generelt vil tabe noget hurtighed i sving og ved acceleration, så tror jeg på at den større tophastighed på langsiderne vil kompensere for dette. I følge mit lille regne program vil 3.9 udvekslingen give en øget topfart på 20 km/h så at jeg ved fuld omdrejninger kan køre 180 km/h. Om jeg når det er nok tvivlsomt, og jeg medbringer da også et 4.22 diff, så jeg har muligheden for at skifte dernede hvis jeg føler for det.

Om eftermiddagen gik det så løs med GLP, eller på dansk "ensartethedsprøver". Jeg kørte dog alt jeg kunne for nu skulle bilen testes ordentligt af. Jeg skulle bl.a. også tjekke om jeg havde benzin nok i tanken til ½ times uafbrudt kørsel, og det var der!

Og heldigvis gik testen rigtig fint. 2 x 30 min for fuld skrue! Alt vandet blev i køleren, toppakningen holdt, gearkassen holdt og bilen kørte ganske fornuftigt, så nu kan jeg ikke gøre meget mere inden afgang bortset fra alm. service og klargøring.

Det positive var også at mine tider, selv med det knap så ideelle bagtøj, var nede i nærheden af min bedste tider på 1.18. Hvad kan det ikke blive til når jeg får det rigtige bagtøj i??

Og kørslen med Boxeren var også en positiv oplevelse. Ind og ud som en leg, og det er betydeligt nemmere og hurtigere at komme rundt med den end da jeg kørte med trailer!Og jeg skal lige love for at tyskerne kiggede da jeg kom kørende med en kassebil. Hvor var min banebil? Der kan da ikke være en bil derinde??
Så da det var læssetid igen stod de klar med kamera og video, for det havde vist aldrig oplevet før:-)

Ingen kommentarer: