fredag den 13. juli 2007

Masser af jobs....

Efter hjemkomsten fra Silverstone/Englandsturen , har jeg som tidligere nævnt fået bekræftelse på at jeg skal køre med til Oldtimer Grand Prix på Nürburgring. Det glæder jeg mig selvfølgelig helt vildt til. Det har så også gjort at jeg har fået gang i projekterne igen. Det vigtigste var selvfølgelig at få skiftet min defekte gearkasse. En opringning til John H. og 2 dage senere havde jeg den renoverede gearkasse i Esbjerg. Det er så den 3. gearkasse jeg prøver i år, men ifølge John, også den bedste af de 3. Jeg har besluttet mig for at dykke dybt i tegnebogen og købe nye gearhjul så vi kan få lavet en perfekt gearkasse som forhåbentlig kan holde mindst en sæson.Morten var ovre et par dage i sidste uge, og her fik vi taget motoren ud igen. Jeg har nu selv monteret den "nye" gearkasse, og motoren venter nu kun på monteríng igen.

Men så kom der lige en Boxer i vejen.
Denne ide var affødt af de halvlange køreture til Sverige , og nu Tyskland. For de første er det pissedyrt at komme over Øresund og Storebælt 4 gange med trailer på sådan en tur, og dernæst må man kun køre 80 med en trailer. En bus var lidt for voldsomt, men jeg har længe gået og studeret og målet de store kassebiler, og så vidt jeg kunne bedømmme kunne Midgeten lige presses ind i en Peugeot Boxer i X-lang udgave. Så i denne uge dukkede der plusli en op, og den købte jeg. Det var yderst spændende at komme hjem og forsøge at læsse en MG ind i sådan en kasse.
Og det er ikke "bare lige" skal jeg hilse og sige. Tidligere var Boxeren indrettet med sovekabine bagved førersædet, men dette var der ikke plads til hvis bilen skulle ind, så den måtte rykkes ned og den originale væg monteres. Så er der problemet med læssehøjden, og hvor skal alle stumperne, hjulene, værktøjet og teltet være???
Nogen af disse problemer løser jeg ved at fremstille og montere ramper som bilen kører opad når den er inde i kassen. Hermed bliver der plads til de tunge ting som telt, ekstra motor/gearkasse m.m. under bilen. Og herefter skal jeg så til at indrette ovenover bilen. Dvs skuffer, hylder og aflægge plads. Så weekenden kommer nok også til at gå fint:-)
Indimellem var der også lige tid til at skifte et topstykke på min MGB GT. Det var revnet da jeg købte den, så det topstykke jeg fik foræret under Englandsturen kom på det helt rette tidspunkt. Morten og jeg fik fin hjælp fra min nevø Anders denne dag, og som det ses har Anders et rigtig godt greb på en skraldenøgle, og skift af tændrør er ikke noget problem!!





Ingen kommentarer: