onsdag den 8. november 2006

Nye mennesker og ny bil:-)

En rigtig dejlig englandstur er nu ved at være overstået. Og godt overstået. Sidder her onsdag aften på Dana Sirena og nyder en enkelt fad.
Turen startede tirsdag fra Esbjerg lufthavn. 1½ time senere var jeg i Stansted hvor Peter Margrave ventede på mig. Peter havde venligt lovet at komme og hente mig i forbindelse med at jeg skulle kigge – og højst sandsynligt købe– hans MGB. Jeg havde fundet hans Bronze Yellow MGB på Ebay. Tilsyneladende en rigtig fin bil, hvor der var brugt rigtig mange penge på en omfattende renovering i 1997.

Og det fantastiske var at bilen kun havde kørt 7000 miles siden dengang. Dokumenteret med årlige MOT´s og en omfattende mappe med kvitteringer og logbog. Alt i alt ca en 10 cm stak af papirer. Den mest omfattende dokumentation jeg nogensinde har set! Og jeg blev ikke skuffet. Allerede da jeg kom ud på P-pladsen kunne jeg hurtigt se at Peter ikke havde overdrevet da han havde beskrevet bilen. Den specielle gule farve strålede, og udover en dør der ikke helt slutter til ser bilen rigtig fin ud. Flot interiør, flot motorrum, ny kaleche og tonneau. Og på den 100 km lange køretur tilbage til Peter og Susies hjem kunne jeg konstatere at motor og gearkasse var meget velkørende, ingen mislyde hverken fra motorrum eller bil generelt. Dejligt! Da jeg selv senere fik en prøvetur, skulle der kun 500 meters kørsel til at konstatere at det var denne bil jeg måtte eje.
Så hurtigt fik vi overstået det formelle, og jeg fik overdraget den store mængde papirer, en dobbelt så stor beholdning af div. bøger og manualer og nogle nye reservedele.
Oven i købet blev jeg tilbudt en overnatning hos Susie og Peter. Uden at rødme kan jeg sige at det er den mest imødekommende og dejlige modtagelse jeg har fået nogen steder hvor jeg er kommet til fremmede mennesker. Vi havde en rigtig hyggelig aften med dejlig mad, og et efterfølgende besøg på landsby pubben. Det var bare et bilkøb helt ud over det sædvanlige.
Great thanks to Susie and Peter for velcoming me in their very cosy 300 year old house. Hope to see both of you one day in the future:-)

Bilen kørte perfekt. Det er den mest velkørende MGB jeg har kørt i! Ingen mislyde, meget ”tight” og virkelig en fornøjelse at køre den 160 km lange tur til Harwich. Og hvornår har man sidst fået lov at køre så lang en tur i en åben MGB midt i november måned?! Herligt. Umiddelbart er der ikke meget der skal laves før den kommer på danske plader i foråret. Bilen er selvfølgelig højrestyret, og det bliver den ved med at være. Den specielle farve er også lidt for sig selv. Og den farve beholder bilen. Så står den heldigvis lidt ud i forhold til alle de røde biler der findes herhjemme. Ikke for at fornærme nogen, men det er sgu da lidt kedeligt når man kommer til MG løb at se at ud af 10 MG B´ere er de 8 røde. Nu kommer der en gul!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ebay....I love it.....VulpusRacing