lørdag den 4. november 2006

Ny bil i Team Midget Racing

Efter en del polemik omkring min 1098 MG Midget, og dens evne til at køre stærkt - for stærkt mener mange - har teamet i samråd med sponsor MontiMatic besluttet at indsætte en Ferrari 250 GTE i 65 klassen fra næste sæson. Kræfterne i denne prægtige V12 er der vel ingen der kan sætte spørgsmålstegn ved??
Som det ses på billederne er Monti og Rühe ved at finjustere de 3-dobbelte webere, og afmontere interiør således at den bliver klar til race sæson 2007.Minder lidt om et instrumentbord i en Midget:-)Lækkert design af Pininfarina!Monti kører på med den store hammer
Bare rolig. Midgeten kommer ud at køre næste år, og den kommer til at køre stærkt. Og lovligt!

Historien er den, at Montis Ferrari 250 har stået stille i mange år, og målet er nu at den skal være klar til næste forår.

Som en del af Montis sponsorat for 2007 er jeg blevet hyret som mekker på Ferrarien. Og det er dæleme et hyggeligt job. God stemning på værkstedet, god forplejning (tak til Tordis:-) ) og så er det jo en speciel bil at arbejde på.

Og processen med at samle og klargøre en "ny" bil er jo generelt sjovere end at stå og rode i gammel olie og rustent jern. Så det bliver en god vinter med mange hyggelige garagetimer, både i Montis værksted, men så sandelig også i mit eget hvor jeg pt har 2 motorer ude af biler.

Racermotoren står adskilt på arbejdsbordet, og B´erens motor står på gulvet. Har kørt min "parts" bil ind. En rådden MGB GT, som jeg købte af Kaj Birkelund, kun med det formål af bruge motor og specielt den 3 syncro o.drive gearkasse der sidder i. Resten bliver hugget op, så mangler du nogle dele til en BGT, så har du her en billig mulighed.

Næste uge sker der også spændende ting på bilfronten. Der lægger en tur til England i støbeskeen. Har fået et godt tilbud på en MGB, og har et par fridage til gode. Følg med på disse sider for mere nyt!


Ingen kommentarer: