søndag den 18. december 2011

Ny vogn på liften.....

Der har været stille herpå bloggen i december, men den kolde og mørke tid har også ramt Esbjerg:-)
Helt stille har der dog ikke været,for jeg er i gang med at klargøre en Midget til syn.
Det er en rigtig fin bil jeg er i gang med. Den har på et tidspunkt for en del år siden fået et nyt karosseri, og den har ikke kørt mange km siden. Efter hvad jeg kan sjusse mig til er det 3-4000 km, og dengang blev motor og gearkasse også renoveret, det ses tydeligt på pakninger mv. Det eneste den er skæmmet lidt af , er let overflade rust på nogle af de sortlakerede dele...
 Inde i hulrummene ser pladen stadig ud som et nyt Heritage karrosseri, og en af de første ting jeg - eller en evt ny ejer -  bør gøre, er at få noget af det tynde rustbeskyttelse ind i alle samlinger...
Rigtig mange steder er bilen ligesom ny, og det er en meget lille indsats der skal gøres for at få den superfin...
Her er der alle muligheder for at få en fin bil for livet. Der er NUL rust og aldrig svejset i metallet efter den har forladt fabrikken....
 Endnu et "som nyt" panel åbenbarede sig da jeg afmonterede  højre forskærm.
Så jeg måtte i gang med pensel og den gode Jotun lak så jeg kunne sikre at metallet bagved skærmen ikke bliver angrebet. Nu er det fint og sikret i lang tid fremover... Og snart er vi klar til gaden....

Ingen kommentarer: