tirsdag den 28. marts 2006

Trækaksel - Endnu en gang!!


Det forreste af bilen er nu blevet overhalet, og turen er kommet til den bagerste del.
Bremser og lejer skal overhales/tjekkes, nye bøsninger monteres, olie på bagtøj skiftes og hjulkasserne skal rengøres og males.

Her er Midgeten hævet op og hjulene fjernet.

Startede i venstre side med at hive bremsetromlen af , tjekke bremsebelægning, ser stadig ud som ny. Jeg monterede helt nye asbestbakker og nye tromler i sommers.

Vil så tage trækakslen ud for lige at tjekke at alt er ok. Får lidt af et chok da den ser således ud.

Da jeg købte bilen blev jeg ellers oplyst om at der var forstærkede trækaksler på, men må desværre konstatere at det passede heller ikke. Har efterhånden fundet adskillige ting der ikke helt var som forventet. Men det er jo en gammel bil:-)

Har jo oplevet trækaksel problemet i sommer på min Hill Climb Midget. Da så det sådan ud:

Denne gang nåede jeg så at opdage den i tide så min bagaksel ikke blev helt svinet til i metalspåner fra den knækkede aksel, og endnu værre havde det været, hvis det var sket i et løb!

Men nu er jeg opmærksom på at det også er et problem med 1100 motoren. Positivt selvfølgelig at motoren er stærk nok til at rykke en trækaksel skæv, men jo en kilde til et muligt fremtidigt problem.

Det kan jo selvfølgelig løses ved at købe 2 forstærkede trækaksler, men desværre er de j0 halv pebrede, så en sponsor til et sæt trækaksler ville ikke være af vejen.

I øvrigt har teamet stadig plads til en sponsor eller to mere. Bl.a. et benzin og transport sponsorat ville være meget velkomment, og uden mad og drikke duer racerkøreren ikke:-)


Men alt i alt så kører det stille og roligt derudaf med forberedelserne, og et mindre problem som dette kuer ikke Team Midget Racing.

Vi ses.

Ingen kommentarer: