mandag den 1. oktober 2007

Regnvejrsrace på Sturup

Efter en hyggelig fællesspisning lørdag aften var der lige en ½ time i overskud inden køjetid. Den blev brugt på regndans:-)
Jeg ved der var flere der brugte samme metode, og søndag morgen gav det resultat!
Det blev en mere eller mindre våd søndag.
Inden vores 1. heat ca kl. 1000, havde clubracerne kørt 2 heat, og der var flere havarier i disse heat, og det betød at underlaget banen rundt var en god blanding af olie, grus og vand.
Allerede på opvarmningsrunden er det klart at det er som at køre på brun sæbe.

Jeg holder på startposition 9, og bagved er der kun Edgar Dahlin i MGB og Claus Ebberfeld i Spitfire og allerbagerst HKH Prins Joachim i Lotus Cortina.

Starten går, og jeg rykker hurtigt forbi Oscar Siesbye som holder lige foran. Blir blokeret af Kaj i MGB, og ligger tæt op ad ham indtil det første sving, hvor jeg går ind som ca 5-6 stykker. I det første sving snurrer Benny Hall rundt i det våde føre, og jeg smutter lige forbi med Kaj på ydersiden. På bagsiden af banen over haler jeg Kaj, og oppe i de snævre sving før langsiden går jeg forbi Adam Siesbye i Mini og Anders Nannerup i Mustang, og jeg er for en kort stund nr 3.
I en omgang forfølger jeg John milbank i Lotus Cortina uden at komme forbi. Herefter går Adam forbi både mig og Milbank og kampen fortsætter med Milbank i nogle omgange.
Herefter tørrer banen desværre lidt op, og Benny Hall overhaler bagfra. Jeg kæmper videre med Milbank og kommer også forbi på et tidspunkt, men må desværre lukke ham forbi igen da jeg laver en mindre kørefejl. I slutningen af løbet kommer Prins Joachim også forbi, men jeg slutter første heat på en fin generel 6. plads og som vinder af A2.

Men endnu mere vigtigt var det at jeg kunne køre om kap med Lotus Cortinaerne igennem et helt regnvejrsløb. Det var et kanonfedt race, og der var mere i vente i heat 2 hvor jeg skulle starte betydeligt længere fremme:-)

Ingen kommentarer: