onsdag den 21. juni 2006

Tilbageblik DM weekend Padborg Park

Alt var klargjort og klart til race på Padborg Park. At man er klar og forberedt er dog ingen garanti for succes, men så har man i det mindst gjort hvad man kan!
Vi ankom lørdag, første tidstagning var lørdag eftermiddag, så der var god tid til teknisk kontrol og teltet kunne blive stillet op i roligt tempo.
I denne weekend var vi blevet advaret om at teknisk kontrol ville fokusere på frigang og vægt, så jeg havde heldigvis arbejdet på sagen hjemmefra, og der var rigelig med plads da Mogens Thomsen kom med rullen straks efter ankomst. Var jo også advaret på RD da selvsamme Mogens havde fortalt at frigangen var på den forkerte side af 100mm. Men mange andre fik en anmærkning i vognbogen, og har forhåbentlig hævet undervognen til næste gang vi ses.

Denne løbsweekend var der fyldt godt op i div. A2. 3 Porsche 356 var anmeldt, og dertil Palle i Ginetta, Frank i Austin A40 og Claus i Spitfire. Det var 7 biler i alt der skulle konkurrere om pointene. Hvordan jeg ville ligge tidsmæssigt i forhold til Porscherne var et stort spørgsmål.
Så derfor var 1. tidtagning ekstra spændende. Jeg kørte en rimelig tidtagning, følte mig lidt hæmmet af Alfa Giulia, men vist uden grund viste det sig senere, da jakob kørte 2. tidtagning hurtigere end mig. Jeg fik en fin 1.21. 4 i 1. tidtagning, og en startplacering som nr 9, og vigtigst, som nr 2 i div. A2. Meget bedre end forventet. Det lovede godt for weekenden.

Næste morgen kl 9.00 skulle vi køre 2. tidtagning, og jeg håbede her på en tid på omkring 1.20 , da jeg følte der var mere tid at hente. Jeg synes også det gik fint, det flød godt iggenem de forskellige sektorer, og jeg havde god fart igennem chikanen og "BigMac" , og var derfor en smulle skuffet da jeg så min beste tid bagefter. Den viste 1.21.5 , næsten samme tid som sidst, så jeg kom frem til at det nok var det der var i bilen og mig.

Lige efter 2. tidtagning var der placeret en "Warm-up" . Ingen vidste rigtigt hvad den skulle bruges til, da vi lige havde kørt tidtagning, og der var 2-3 timer til 1. heat. Så de fleste blev inde!

1. heat var en heftig affære!
Fik en god start, Midgeten følger fint med de hurtigere biler i starten og de første sving, men de kommer forbi på de første langsider, men jeg er rigtig godt tilfreds med præstationen og løbet, og ender på en samlet 9. plads , og en 2. plads i div. A2. Et kanonløb.
Det er sikkert ikke alle der deler den opfattelse, i det Otto Reedtz Thott og HKH Prins Joachim kører af for enden af langsiden og HKH udgår og Baronen senere bliver diskvalificeret for trængning! Jeg tror publikum fik race for alle pengene:-)
Her var bilerne foran mig Lotus´er, Coopere, 1 Alfa Giulia (Herluf), Ginetta. Bagved var MGB, Alfa Giulia (Jakob), Cooper,Frøøje, AH 3000 , XK, og ikke mindst tog jeg lige til sidst Claus E i Spitten med en omgang. Godt nok havde Claus problemer, men det slår ikke skår i min selvtillid!
Seriøst håber jeg at Claus kommer igen, selvom han PT har opgivet at stille op i den kommende Classic Car Meeting i næste weekend.

I 2. heat var min startplacering rykket tilbage i rækkerne da mine nærmeste konkurrenter havde fået rigtig god fart i bilerne, bl.a. havde Jakob i Giulia og Kaj i MGB kørt et par tiendedele hurtigere end mig i tidstagningen. I starten fik jeg dog sat tingene på plads. Fik en kanon start og kom godt frem i rækkerne. Kom forbi Jakob og Kaj, samt Claus Lillelund i Elan. Elan´en kom dog senere forbi igen, men jeg holdt igennem hele løbet Kaj og specielt Jakob bagved. Endvidere blev jeg hårdt presset af Johan i Frøøjen som virkelig havde fået justeret bilen ind, og kørte omgangstider der var omkring 3/10 hurtigere end mig. Jeg holdt dog Johan bag mig denne gang, men der er virkelig lagt op til spændende dyster i de næste løb.

de 2 heat resulterede som tidligere skrevet i 2 2. pladser i div. A2, og dermed 30 point til det samlede DM hvor jeg i øjeblikket indtager en delt 3. plads!!
Det havde jeg aldrig turdet håbe på inden sæsonstart, og det kan kun betegnes som et superresultat for mig!
Oven i dette, fører jeg stadig div. A2 foran Palle B. i Ginettaen. Det er måske en stakket frist, men jeg har hele tiden satset på pålidelighed, og det ser allerede nu godt ud.

Teamet ser frem til en hyggelig og spændende weekend på Ring Djursland til Classic Car Meeting.

Jeg håber vi ses.

Ingen kommentarer: