tirsdag den 21. februar 2006

Classic Car Meeting 2005

Posted by Picasa Dette Billede stammer fra mit første løb i min "nye" bil. Det var på Ring Djursland i august 2005. En herlig weekend hvor både bil og fører bestod den første prøve. Efter en lidt famlende start med begyndernerver og manglende kendskab til bil og bane gik det weekenden igennem bedre og bedre. Første tidstagning gav en startplacering som ca nr 21 ud af 28, og 2. tidstagning gav et kæmpehop fremad til en startplacering som nr 15 på gridden.
Det var jeg meget tilfreds med.



Søndag var det tid til 1. heat. Havde ikke prøvet en samlet start siden jeg tog min licens på Jyllands Ringen i 2002, så jeg var noget spændt.
Det gik da også galt. Fumlede noget med 1. gear, og fik en elendig start, og en 4-5 biler røg forbi.
Men så var det tid til race:-) Fik lidt efter lidt kørt mig op, og fik lavet en del spændende overhalinger, og det hele resulterede i en sejr i div. A2 og en 11. plads i 65 feltet generelt.
For mig en fantasstisk start!!




Så humøret var i top i pausen mellem 1. og 2. heat. Efter tjek af forskellige ting incl benzin - der var ca 11 cm i tanken, det burde være nok!! - var jeg klar til endnu et spændende heat.
Denne gang en meget bedre start, mange gode dueller undervejs, men allerede på 4-5. omgang begyndte motoren at gå urent efter svinget efter langsiden. de 2 næste omgange blev det værre og værre og tilsidst måtte jeg bandende trække ind og erkende at jeg havde dummet mig: Der var ikke benzin nopk i tanken!! For enden af langsiden, når der bliver bremset ned, bliver al væsken presset forefter, og sugestudsen bliver blotlagt og suger luft. Når så den skal ha fuld rulle op ad den korte langside mangler den benzin.
ØV. Og helt klart en begynderfejl. Og udslag af at jeg ikke havde haft mulighed for prøvekørsel i bilen inden den skulle på bane. Men jeg lærer hele tiden, og det sker forhåbentlig ikke igen!

Ingen kommentarer: