søndag den 22. november 2009

FIA Midget - LHD eller RHD??

Efter lang og moden overvejelse, har jeg nu valgt at sætte min trofaste MG Midget Mk 1½ 1963 til salg. Bilen har en lang og kendt motorsports historie som går 30 år tilbage. Jeg har kørt i bilen siden 2005, og før det har den kørt i Sverige. I 2006-07-08-09 har den kørt alle afdelinger i DM undtagen CHGP 09. ca 46 afdelinger, heraf er de 40 fuldført. Bilen har de sidste tre år vundet divisionen (A2/A1) den har deltaget i. Generel DM placering har været 5-9-3-5. Herudover har vi deltaget 3 år i træk ved Oldtimer Grand Prix på Nürburgring. Alle heats pånær et er gennemført, og bilen har opnået klassesejr, en 2 plads og 2 3. placeringer. Bilen har en international HTP, og er potentiel deltager i mange FIA løb, og selvfølgelig mange af de andre klasser der kører i Europa. Bilen er herhjemme potentiel generel top 10 bil i 65 klassen, og jeg har ved regnvejrsløb kørt bilen frem til flere top 6 placeringer. Bilen er i vinteren 2008/2009 blevet omfattende renoveret, og det betyder renoveret forundervogn, motorrum, kabine, ledningsnet, nye paneler i højre side, ny forskærm og meget andet.... Der er monteret sikkerhedstank til 1 times løb. Motor er std 1098 lavet efter homologeringsattesten. Tidligere rullefeltsmåling ca 95 hk. Vægt ca 600 kg. Der er monteret spær, SCCR gearkasse, fuldt bur, FIA sæde , ny brandslukker, Forstærkede trækaksler, aeroquip stålbremseslanger, Facet redtop fuelpumpe + meget mere. Detaljer oplyses ved seriøs interesse. Pris med frisk overhalet motor + gearkasse : 130.000 kr Velkørende "as is" : 120.000 kr. Der kan tilkøbes div reservedels "pakker". teknisk support kan tilbydes i de første løb.Ombygning til LHD er også en mulighed!
Henvendelse 27241837 eller pkr@kabelmail.dk

3 kommentarer:

Knigge sagde ...

Lidt vemodigt at læse, men en god beslutning så du kan hellige dig din nye racer.

Anonym sagde ...

Jeg forstår din beslutning, at holde to igang er = mange timer og meget økonomi. og begge riskere at blive ½ godt;-)

ham eller hende der køber din midget for da en super vogn. der må lege med over alt! max bang for the bucks!

mvh frank

TMR sagde ...

Tak Frank. Det mener jeg også selv:-)
Det er vel den billigste køreklare App K bil man kan købe, og opnå top 10 placeringer i.

Samtidigt er dele billige og let tilgængelige.

Jeg satser nu på et år eller 1½ til at klargøre B´eren. Bliver Midgeten solgt er sæsonen 2010 helliget support til mine legekammerater og andre biler.

Bliver den ike solgt - ja så kører vi igen en fuld sæson i raketten:-)