søndag den 15. november 2009

Sidste dag med Midge....

15. november - i min verden en helligdag på højde med mange af de traditionelle af slagsen.. I år var vi velsignet med skøn solskin og 2 cifrede varmegrader:-)Altså perfekt for årets sidste køretur i åben bil. Jeg var tidligt oppe og igang med B- racerprojektet, og indimellem har man brug for en pause i at skrue gammelt jern fra hinanden, så det benyttede Bobbie O og jeg til at køre en tur på havnen, og der var også gode muligheder for at skyde et par sidste billeder af af min Midget som har overrasket mig meget positivt denne sæson. En rigtig velkørende lille bil. Ikke ret fin, men yderst pålidelig og efter jeg har lavet en sportslig undervogn er den rigtig sjov at køre i. Den er klistret til vejen, så selvom der stadig sidder en standard 1275 motor i bilen, så er Fun faktoren rigtig høj. Og tar man den stabile 5-trins Fordgearkasse med i det billede, så har du noget der i min verden minder meget om en perfekt brugsMidget. Måske kunne man godt bruge 15-20 hk mere, men vi ved jo alle, at skal de findes, så bliver det på bekostning af letkørthed, moment ved lave omdrejninger og en afslappet kørestil.... Indtil videre går det fint. Har heldigvis både V8 og min racer hvis jeg vil køre stærkt... Og så er vi fremme ved det som det meste af weekenden er gået med; nemlig adskillelse af mit MGB racerprojekt. Hele undervognen er i dag afmonteret, og jeg må igen sige, at jeg er rigtig glad for, at jeg betalte lidt ekstra for et godt karosseri. Med undtagelse af begge bunde, så er det lige meget hvor jeg kigger hen; der er frisk metal overalt:-) Og som jeg nok forventede, så er linien nu lagt: alt bliver adskilt og karosseriet bliver sandblæst således at al metal er frisk og så godt som muligt til min kommende racer.

Jeg har fået god feedback på mit ønske om kommentarer. Tak for det, både de der har skrevet her på bloggen og de der har mailet. Den gennemgående mening er vist, at det smarte er at lave en højrestyret bil i og med jeg laver den fortrinsvis til europæiske højrekørte baner. Det tror jeg holder meget godt. Det kan trods alt blive til nogle sekunder når vi skal ud og køre Spa Six hours:-)

Ingen kommentarer: