Men også en stor tak til det "vågne" Miniteam der sørgede for at gøre mig - og alle andre - opmærksom på at mit tidligere topstykke ikke var helt optimalt. Hverken reglementmæssigt, men vigtigst for mig, ydelsesmæssigt. Efter et spændende stykke arbejde i vinter, skulle jeg i dag have resultatet af "knokleriet". Fordi jeg vidste at det ville blive svært at hente samme effekt ud af 1098 topstykket, har jeg selvfølgelig gjort mig ekstra umage med alle detaljer. Wizards bog er blevet gennempløjet mange gange:-)
Og der er blevet portet efter alle kunstens regler!
Og den nye knast har måske også været med til at give et godt resultat.
Strømfordeleren er blevet optimeret ligesom jeg har brugt en anden type tragte til min weber. Utroligt som det gav resultat.

De første målinger viste KM at tændingen ikke var hel optimal. Der blev skiftet tændrør, kabler og ny strømfordelerdæksel blev monteret, og pludselig så det rigtig lovende ud. Jeg kunne med det samme se at vi ikke var langt fra sidste års fine resultat:-)
Vi legede lidt med dyser og tænding, og så prøvede vi de lange tragte som jeg har haft liggende længe. Vupti, kurven blev nedefra 3500 o/min lige hævet med 5 hk. et mindre mirakel!!
Efter den sidste fin justering blev resultatet at min topeffekt er mindre end sidste år. Til gengæld er effekten fra 3500- 6000 o/min hævet med ca 5 hk, og momentkurven er hævet over det meste af området, og jeg har næsten samme moment ved 3500 O/min som jeg har ved max moment 5000 O/min.
Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med dagens resultat. Jeg tror på jeg har en mindst lige så hurtig bil i 2007 som i 2006. Med de bedre kurver igennem omdrejningerne og min øgede erfaring er der endda håb om endnu bedre tider i år.
Vi legede lidt med dyser og tænding, og så prøvede vi de lange tragte som jeg har haft liggende længe. Vupti, kurven blev nedefra 3500 o/min lige hævet med 5 hk. et mindre mirakel!!
Efter den sidste fin justering blev resultatet at min topeffekt er mindre end sidste år. Til gengæld er effekten fra 3500- 6000 o/min hævet med ca 5 hk, og momentkurven er hævet over det meste af området, og jeg har næsten samme moment ved 3500 O/min som jeg har ved max moment 5000 O/min.
Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med dagens resultat. Jeg tror på jeg har en mindst lige så hurtig bil i 2007 som i 2006. Med de bedre kurver igennem omdrejningerne og min øgede erfaring er der endda håb om endnu bedre tider i år.
Så må vi se om motoren og bilen er ligeså holdbar i år som i 2006. Jeg har ihvertfald gjort hvad jeg kunne.
Nu glæder vi os til Ring Djursland den 29. april:-)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar