mandag den 5. maj 2008

Tidtagning på Knutstorp:-)

Jeg har altid syntes at Ring Knutstorp var den fedeste bane at køre på, og den netop overståede weekend har ikke ændret på det synspunkt, nærmere tværtimod:-)Weekenden startede hos Jacob hvor Morten og jeg mødtes med Jacob fra Couto Racing. Jacob overrasker hele tiden positivt, og det viste sig jo også at han er lidt af en skabs englænder. Hans fine XK var et studie værd inden turen gik til Sverige. Lørdagen startede ud med træning, og det var helt klart at rusten lige skulle bankes af, og jeg skulle finde tilliden til bilen igen. Jeg har i vinters brugt en del tid på at studere baneforløb og idealkurver, for jeg har hele tiden været klar over at der er mere at hente på den konto. Så træningen blev også brugt til lidt eksperimenter og forsøg. Jeg blev klokket til 1.20.3 . helt respektabelt, meen var godt klar over der var mere i mig. Sidste år kørte jeg 1.18.7 , og det var helt klart målet at komme derned igen. Og helst under:-)Fedt var det at konstatere efter træningen at vandtemperaturen var dejlig lav, og alt vandet var i køleren, så indtil videre artede motoren sig...
Der var tilmeldt 28 biler i 65 klassen, lige fra T-typer fra trediverne og 10 stk Lotus i forskellige afskygninger. Lotus´erne er selvfølgelig lynhurtige, men tag ikke fejl af de gamle MG´er. Hk har de masser af, det kniber mere med bremser og undervogn. Jeg havde mit hyr med Jørgen Hansson på langsiderne inden vi skulle bremse. Men dejligt at se at de stiller op i baneløbene i år. De pynter i feltet, og er ikke de langsomste:-)
1. tidtagning var der helt klart mere skub i både chauffør og bil. Bremsepunkter og linier på banen var betydeligt bedre, og maskineriet kørte nu perfekt. Den eneste bekymring er min gearkasse som igennem hele weekenden blev dårligere og dårligere. Den larmer utroligt meget i 1. gear, og synger nu også i 3. og 4. Ikke desto mindre klokkede jeg en fin tid på 1.18.3. en forbedring af min bedste omgangstid på 0.4 sekund. Tilliden til bilen var tilbage!
Kontrol af motorrum efter tidtagning viste lidt oliespild, og det viste sig at et par bolte på forkædedækslet var gået løs. Ellers stadig alt vel med motoren.
Og det fantastiske var så at det rakte til en startplacering som nr 6 ud af 28 biler. Det betød en start midt i minefeltet af Lotus´er!!
Tidskørsel 2 gik endnu bedre. Efter en del trafik i starten fik jeg 3 omgnage med fri bane, og det gav straks pote: 1.17.6 - 1.17.7 - 1.17.5!! Jeg havde nu taget 1.2 sekund af min bedste 2007 tid. Det var stort... Til gengæld havde alle Lotus´erne nu fået skub i maskineriet , og der var 9 af dem + Warnich i Mini foran. Vi var 7 biler indenfor et ½ sekund, heriblandt Warnich og jeg. Det tegnede til en spændende start:-)
Resultater og tider kan ses her: Race result Knutstorp


Ingen kommentarer: