fredag den 26. februar 2016

Byttetid.

 I dag er vores nye vogn kommet hjem på matriklen.
MG BGT fra 1973 i den skønne farve Black Tulip. Den er udstyret med originalt Webasto sóltag, og pt sidder der en motor i som sandsynligvis stammer fra den Gilbern 1800 som jeg ejede i 2010. Tidligere ejer fortalte at motoren stammer fra Gilbert, og det passer meget godt med at Kaj Birkelund som købte Gilbert af mig lavede en racermotor til bilen som han kørte et par løb med inden den blev solgt videre. Den går lidt råt, og nu skal jeg rode lidt med den og så må vi se om jeg kan få lidt kultur i den, evt ved at skifte til SU karburatorer og lave tune up.
 Samtidig med GT´en kom ind røg der en Midget ud. Jeg har haft den gamle MGCC racer i efterhånden  mange år. Så den første gang på Esbjerg havn da der var Classic Race hernede. Og købte den efterfølgende. Jeg har pt motoren siddende i min MG Sport bil, og mit spær stammer vist også herfra. Nu er karosseriet kommet videre til Bøje & Mogens, og de satser på at bilen kommer ud og køre MG Sport i år. Det glæder jeg mig til, og bilen fortjener nyt liv.
 Efterfølgende var Henriette, Vigga og jeg på den første tur i vores nye bil. Vi nød at sidde godt i læ med Webasto taget åbnet, men stadig have følelsen at "åben bil". Bilen kører fint, og Vigga fandt sig godt tilpas bagi efter vi fik lagt ryglænet ned. Bilen bliver et hit ved alle 3 tøser :)
 Hjemme i garagen stod det klart at GT´en passer godt ind i miljøet. V8´eren var dækket af dug da vi kom hjem, så det skjulte at den trænger til en ordentlig tur med polermaskinen inden vi skal ud i solen nu når foråret kommer lige om lidt.
 De  to biler minder jo på mange måder om hinanden,. men man ser  også forskelle i detaljerne
 Jeg tror de kommer til at komplimentere hinanden perfekt, og det forlænger køresæsonen så vidt jeg kan fornemme. Det er lige den tand mere komfortabelt at sætte sig ud i den halvlukkede GT når der er 2 graders varme/kulde udenfor....
Nu skal begge biler ha noget TLC og så er vi klar til et fedt køreforår:)

Ingen kommentarer: