onsdag den 18. september 2013

Tidlig vinteropstaldning.......

Ja det er godt nok mange år siden - hvis nogensinde - jeg har stillet min(e) racerbiler væk allerede midt i september måned, men i år føles det rigtigt...
Har netop gennemført en succesfuld weekend på Ring Djursland med banebilen og det var sæson afslutningen for mig. Jeg har i mange år trofast kørt til Ring Knutstorp til den sidste løbsweekend, men i år vælger jeg den fra af de mange grunde der har irriteret mig så mange gange. Bl.a. at den altid ligger sidst i sept/ først i oktober. Der er normalt så pisse koldt om aftenen og ofte regnvejr. Mange gang har vi haft minus grader, og det er altså en kold fornøjelse når man bor i en kassevogn og et  meget utæt telt...
I år er min makker Jakob heller ikke med, og det betyder en hel del, og så er der bare 4oo km hver vej og dermed hjemkomst meget meget sent søndag aften/nat...
For mig er det langt fra ideelt med tidlige forår- og sene efterårsløb på Knutstorp, og i et år hvor jeg ikke kører mesterskab er det meget let at vælge løbet fra -  selvom det er den bane hvor jeg føler mig allermest konkurrence dygtig i forhold til jævnbyrdige biler. Og banen hvor jeg har haft rigtig mange gode sportslige oplevelser...
Men finder HMS på at lave løbene på Knutstorp i sommer perioden er jeg sikker deltager - uanset afstanden ;)
MG Sport sæsonen er også ovre  - i hvert fald de arrangementer hvor min gade Midget er involveret....
Vi mangler vores hyggelige sæson afslutning som traditionelt foregår i RaceHall i Århus hvor gokarts er værktøjet der bestemmer pointfordelingen i den sidste afdeling af vores MG Sport mesterskab.
Efter 2 sejre og en 2.plads i de 3. afdelinger ser det fornuftigt ud, men som alle ved er der ikke noget der er afgjort før man ser målflaget, så det bliver spændende og hyggeligt at køre i Århus...
Og først og fremmest, så står de næste dage på oprydning og klargøring til det hyggelige efterårs og vinter arbejde. Jeg har bl.a. et sandblæst 64 Midget karosseri hængende i stativ, og jeg håber at komme i gang med metal arbejdet her i efteråret. Og så er der et par motorprojekter jeg skal have færdiggjort. Men det bliver en lang vinter og der er masser at tage fat på....

Ingen kommentarer: