søndag den 1. april 2012

Klar til afgang...

Så er der ferie tid igen, men det bliver ikke nogen afslapningsferie. I morgen skal jeg til Horsens med MG Sport bilen, som  ses ovenfor. Den skarpe læser af denne blog vil nok lægge mærke til at der er sket lidt med bilen siden sidste år. Og ja, der er kommet ny letvægtshjelm på bilen, og paneler er blevet sorte.

Her til aften er bilen oppe på traileren og klar til afgang i morgen tidlig. Og nu med Hardtop! Kalechen er afmonteret, og jeg medbringer derfor som udgangspunkt min lækre Works hardtop til årets MG Sport arrangementer, og planen er naturligvis at køre uden, da der er en ikke ubetydelig vægt i den fine hardtop...
Kabinen er rippet for det mest unødvendige, og mit klassiske OMP sæde er nu monteret. Jeg mangler at få monteret mine nye FIA seler, og en brandslukker.
 Og så har jeg fået gang i mit A40/Futura projekt...
 Den skønne bil er nu kommet på liften, og renoveringen af bremserne er nu i gang...
 Alle dele er af monteret, og er på bænken til udskiftning og renovering...
I mens er der tomt i hjulkasserne, og der er go mulighed for at studere de meget sunde metale dele. Det er virkelig imponerende hvor fint metallet er efter alle de år. Selvfølgelig er der let overfladerust, men generelt er der fint metal overalt...
På arbejdsbordet er der lige nu fine glasblæste undervognsdele. Her er delene blevet primet med zink, og næste step er nu sort lak...

Ingen kommentarer: