søndag den 20. marts 2011

Fremad - stille og roligt....

Det har været motor dag i dag. Har bl.a. fået monteret mine stempler, og skiftet mine frostpropper ud. Har igennem tiden oplevet 2 gange at de  er skudt ud, så denne gang har jeg for en sikkerheds skyld monteret nye....
...Og under al denne motor renovering er min simple rensebar ganske uundværlig... Det er en arv fra Lars & Jesper, som efter lidt modernisering fungerer upåklageligt...
Den gør alle motordele lige nøjagtig  så skinnende rene som motordele skal være før montering....
Selvom de fleste dele var i rigtig fin stand, så er der også småting som trænger til udskiftning. Bl.a. denne grovsi som sidder ved olieindtaget i bundkarret. Der er nu monteret en ny...
Og så får hele motoren lige en gang shine og maling, så det hele ser skarpt ud i 2011.....
De næste par dage skal jeg time knast ind og montere topstykke.
Det er nogle af de gode jobs:-)
Generelt har denne samling været en god og afslappende oplevelse. Der har været god tid og ingen stress, og jeg har nusset om hver lille del der er blevet monteret. Forhåbentlig gir det sig udslag i en stabil og holdbar motor som leverer gode tider i alle løb i 2011......

Ingen kommentarer: