tirsdag den 8. juni 2010

På vej hjemover...:-)

Søndag sagde vi farvel til Wendy i Silverstone - eller nærmere på gensyn da vi nok ser hende næste år igen:-)
Herover har Jesper og jeg pitstop ved Halfords i Colchester
Jesper og jeg begav os østover i hver sin bil. 2 fede biler som jeg er rigtigt godt tilfredse med...
V8´eren gør det bare godt, er virkelig en fornøjelse på en tur som denne. Jeg har dog konstateret et par ting jeg skal have kigget på, bl.a. nogle nye gearkasseophæng, og måske skal køleren flyttes lidt fremefter.
Jeg kørte selv "Milly the Midget" hjemover, og må sige at den kører bare godt. 5 trinsgearkasse gør den meget lydsvag, og den nyrenoverede 1275 motor gir det samme indtryk. At den så også er udstyret med et 3.7 differentiale gør den helt perfekt til en længere tur, og den er meget afslappende at køre i på længere stræk. Bilen er bygget med en 5000 km Frankrigs tur for øje, og det har den været god til er jeg sikker på. Den har nogle få "ekstratilbehør" som skal afmonteres, bl.a. tågebaglygter og muligvis bremseforstærkeren, men ellers er bilen rigtig fin, og passer til mit brug. Jeg har dog nu 2 Midgets med 5-trins gearkassse, og det er nok en for meget, så jeg skal lige overveje hvilken der skal sælges...
Den røde gade Midget har nogle fordele spom denne ikke har, men dele kan jo skiftes rundt, og så ender jeg sikkert op med den perfekte gade Midget til mit brug...
Det bliver spændende......

Ingen kommentarer: