mandag den 5. april 2010

Indtryk fra påsketur til UK...

Efter den nødtøftige rep af det defekte speederkabel på A34 lige før Oxford, blev turen kortet af , kursen sat mod Cambridge, hvor jeg vidste at der lørdag var mulighed for at købe et nyt speederkabel... Cambridge er altid skøn, en fantastisk by med fantastiske bygninger.....Lørdag morgen var der tid til et kort besøg hos MGOC lige uden for Cambridge. Her fik jeg nye tiltrængte viskere, og som sikkerhed; et nyt speederkabel. Skal dog lige nævne at nødreperationen lavet på A34 holdt hele vejen hjem:-)På vejen fra Norwich ned mod Colchester/Harwich havde jeg lavet en aftale om besigtigelse af en Frøøje. Det er en lille fin bil, men desværre alt alt for dyre herhjemme - og i England. Denne her passede lidt bedre til mit budget, men det viste sig også at der var en grund til dette. Den så fin ud udefra, men da mit trænede Spridgetøje kom ind under tæpper, undervogn og motorhjelm, var der alt for meget fusk i den bil, og da den blev solgt for 6220 @, så var jeg stået af for længst....
En anden oplevelse vi fik undervejs var et traktorløb!! Vi valgte med vilje alle de små veje vi kunne komme til at køre på, og pludselig midt i en lille landsby i Suffolk, blev vi "fanget" imellem 30-40 gamle traktorer lige fra Grå Ferguson, Nuffield og ovenstående fine Lanz Bulldog
Og en af de andre ting jeg noterede var at englænderne bruger både deres nye og gamle klassikere rigtig meget.Der er rigtig mange MG F´ere (TF) på vejen , den eneste roadster der er flere af, er denne:Mazda MX5, den mest solgte cabriolet i historien....Vi så også mere sjældne klassikere..Og nogle knap så sjældne... Alt i alt en dejlig afslappende tur med kulturoplevelser, natur, go mad og behagelige mennesker - de fleste af dem ...-:)

Ingen kommentarer: