Efter lejren var stillet op og teknisk kontrol overstået, bredte hyggen sig hurtigt. Vi fik hilst på gamle venner og kolleger.
Heldigvis for mig kommer jeg helskindet ind på banen igen, og kan fortsætte racet. Det bliver dog hurtigt afblæst igen, og vi skal nu starte forfra far de oprindelige startplaceringer.. ØV ØV...
Oveni købet bommer grid officials gevaldigt i det og rykker venstre startrække en plads frem. Det betyder at Frank i Alfa og Abild i Lotus Cortina lige pludselig får 10-15 meter ekstra i starten end hvad de er berettiget til. Simpel hen for dårligt, da både Frank og jeg har kontakt til officials inden vi starter!!
Og det betyder selvfølgelig også at jeg ikke får den gode start som jeg fik første gang, og nu i stedet må kæmpe med 3 biler jeg kom forbi i første start!!!
En af de kampe er med Edgar Dahlin i MGB, og på et tidspunkt - i min kamp for at komme udenom - kommer jeg for langt ud over en Curbe, og ryger ned i et stort hul, og sand og sten står til alle sider og ind i bilen. Desværre får min benzinpumpe tilsyneladende også et hug, og den går i stå, og for enden af langsiden er der ikke mere fuel i karburatoren og motoren dør. Må trille ud og mit 1. heat resulterer i en DNF og 0 point. Træls - øv og hulens....
Heldigvis redder mit omfangsrige lager i servicevognen mig endnu en gang, og reservepumpen bliver monteret, og jeg bliver klar til 2. heat. Her er jeg lige pludselig rykket 5 pladser frem på startgridden, og skal nu starte 14 ud af ca 30.
Får en rimelig start, og efter en god kamp med Edgar og Frank Holm, slutter jeg foran begge, og med en succesoplevelse til slut. Jeg mangler stadig noget tid i forhold til tidligere, og det er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med. Men både bil og motor er nylavet, og kan måske bruge noget finjustering, evt et rullefelt. Der er også et par ting på undervognen der kan optimeres, og så ville en fejlfri gearkasse også være et plus... Men heldigvis er der 3 uger til næste race på Padborg Park, og jeg trænger også til noget hvile. Det har været en stressende tid siden jul.
Men Team Midget Racing arbejder videre og er optimistiske for et godt samlet resultat for 2009!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar