tirsdag den 24. juni 2008

Race report søndag Ring Djursland 2008

Lørdagen var gået godt. En god tidtagning, bilen kørte uden de store problemer og 3. halvleg var heller ikke dårlig. Else var kommet for at se motorløb for første gang og sammen med Alfadrengene og Ole Aaen var vi til fest og musik hos DMKA. En hyggelig aften med mad, musik og samvær.-)Da vi vågnede søndag morgen var det til en let trommen på campingvognens tag og en meget mørk himmel, så det første job var at skifte dæk. Bagdækkene var meget slidte, så de sidste nye dæk kom på og trykket sænket en smule. Hardtoppen blev monteret, benzinfilter og benzin påfyldt, og så var vi klar til race...
Jeg vil ikke sige jeg dansede af glæde, men jeg var klar over at regnen kunne blive til min fordel, og der var god mulighed for at opfylde min målsætning om en generel top 10 placering..
Den kildren der altid er i min mave ca 1 time før var der også. Vi så den lille 71 klasse og det var tydeligt at banen var våd og meget glat...Jeg er rolig og koncentreret ved upliningen, og da starten går er jeg helt klar, og jeg får en forrygende start hvorimod det virker som om flere af de andre står stille. Inden publikumslangsiden er jeg forbi 3-4 biler, og nu gælder det om at holde tungen lige i munden. Alle kører fornuftigt og hurtigt, og Palle C i Minien kommer igen forbi mig efter jeg tog ham i starten. Jeg har en god lang kamp med Milbank i Lotus Cortina, og ham formår jeg at holde bag mig hele heatet. Herluf er også bagved , og efter en snurretur i det våde formår Christoph Kjærgård i Elan ikke at indhente mig før den aller sidste omgang, og jeg slutter 2/10 sekund foran ham i mål. En generel 6. plads og en klasse sejr i dagens første heat. Perfekt:-)2. heat skulle blive ligeså interessant.. Her var jeg rykket et par pladser bagud i det tidtagningen var kørt i tørvejr, og så havde de store biler bedre mulighed for at omsætte deres mange hk til asfalten. Men nu skulle vi heldigvis køre i regnvejr da det gjaldt, og det passer Midgetens køregenskaber og hestekræfter fint til:-)
Jeg holdt lige bag ved - og meget tæt på - Birgit Borchs kæmpe store Ford Falcon. Jeg vidste det var med at komme forbi den så hurtigt som muligt da den er svær at overhale. Falconen står nærmest stille ved starten og jeg kommer med nød og næppe udenom, og taber lidt fart på den konto. Denne gang er begge Ginettaerne med og Palle B holder på pos. 3. Jeg får en rimelig start, og kæmper med 2 Lotus Cortina. Kommer forbi Millbank, og Dupont er foran indtil han får en "stopandgo" straf for tyvstart. Ingen af dem kommer igen forbi. Den grønne Ginetta snurrer på en af de første omgange, og dermed fører jeg igen klassen. Det er en go grund til at forcere alt hvad jeg formår. En anden god grund er at Herluf nærmer sig bagfra. Og er der nogen jeg gerne vil køre fra, så er det Luffe:-) Sidste gang på Padborg Park kom Luffe først, så det var min tur nu hvis jeg skulle undgå hans drillerier sommeren over.
Kampen stod på igennem flere omgange, men Herluf kom aldrig helt tæt nok på til at angribe seriøst før på de allersidste omgange. Jeg afviser et par gange, men til allersidst sætter han alt ind, og da jeg bremser meget sent sidste gang for enden af langsiden fortsætter han ligeud i forsøget på at komme forbi. Jeg kommer fint rundt og i mål, men kan ikke se Herluf?! Det viser sig på nedkølingsomgangen at han holder ude i sandet........
Resultatet er igen en samlet 6. plads og en klassesejr da Ginetta Palle aldrig formår at komme op igen efter hans snurretur.
Alt i alt en perfekt weekend resultatmæssigt. Og maskineriet holdt igen hele vejen hjem:-)

Ingen kommentarer: