mandag den 29. maj 2006

Samlet sejr i div A2:-)

Efter en spændende lørdag på Ring Djursland, skulle der søndag køres 2. afdeling af historisk 65 mesterskabet. Målet var helt klart en gentagelse af 1. afdelings gode resultat, og derefter var målet en bedre generel placering i forhold til den 14. plads jeg fik i 1. afdeling.
Der var den sædvanlige kriller i maven ved starten, men jeg var koncentreret og fast besluttet på at undgå nogle fejltagelser a la tyvstart og forkerte gear skift ved starten.
Jeg kom godt af sted og i første sving var jeg foran flere af Minierne og en enkelt Lotus Cortina!
På pitlangsiden røg en Mini forbi, og nede ved depotsvinget kom Cortinaen flyvende. Adam Siesbye i Mini Cooper´en fik jeg hurtigt lavet god afstand til, og store dele af løbet kørte jeg med god afstand til for- og bagved kørende. Ca på 6. omgang så jeg Ginettaen holde ude i siden, og det betød jeg førte A2! Kørte stabilt hele heatet, fik taget endnu et halvt sekund på min bedste tid, så den kom ned på 1:06,437. Det er jeg selv mere end tilfreds med, det er ihvertfald bedre end jeg havde turdet håbe på inden vi kom. Havde også fået monteret mine nye dæk inden heatet, og der var en mærkbar forbedring af vejgrebet, og jeg tror der kan være yderligere tid at hente når jeg får lært at køre det rigtige linier på banen. Og det ved jeg da vi inden løbet havde monteret Ole Aaens videokamera på styrtbøjlen, og således kan følge hele løbet på video. Forhåbentlig kan jeg lære lidt af dette, og vi kan bruge videoen på MG klubbens stand i Fredericia til efteråret.

Sidst i løbet blev jeg overhalet i Edgar Dahlin i MGB og HKH Prins Joachim i Lotus Cortina. Edgar havde fået god fart i hans nye MGB, og kørte ca 1 sekund hurtigere end mig pr omgang, og da jeg ikke er i samme division som ham var der ingen grund til at satse for meget og risikere at sætte divisionssejren overstyr, så derfor gav jeg mig rimelig nemt.
HKH vandt løbet i suveræn stil så han skulle jo bare forbi så let som muligt. Min 1. plads i dette heat resulterede så i den samlede sejr i A2, og jeg fører nu divisionen, og er nr 5 i DM for 65 klassen. Og kan så konkludere at var Jensby i Matraen bare stillet op , så vi havde startet 5 A2 biler havde jeg ligget på den samlede 3. plads. Men sådan er der så meget!
Samlet stilling i 65 klassen kan ses her: http://www.hms.dk/resultater/2006/DASU65-2006.pdf
Og tider og placeringer i heatet kan ses her:http://www.hms.dk/modules.php?op=modload&name=Res51&file=index

Ingen kommentarer: